Hudikmarknaden :)

Hallå folket!

Tänkte slänga in en hel drös med bilder från den senaste tiden för snart är det dags för en massa andra bilder att läggas in :) Men det kan jag berätta mer om sedan..

Jag och AZ var till Sundbybergs Bibliotek och kikade runt lite. Vi stannade kvar i ett par timmar och pluggade lite också.Det var väldigt lugnt och tyst där så det kan ju faktiskt vara en alternativ pluggplats :)
 
AZ pluggar inne på biblan :)

Andra helgen i september var det Hudikmarknaden som vanligt och jag var så otroligt sugen på att åka upp och jag hade varken jobb eller fotboll den helgen så gjorde det :)
Sist jag var där var minst 3 år sedan så det var extra skoj att åka dit. Max hade varit nere hos sin pappa här i Stockholm så vi tog tåget upp till Hudiksvall tillsammans.
Den gulliga lilla ungen var så trevlig och rolig att ha som ressällskap så det gör jag gärna om <3

Världens sötaste Max <3
 
Vi på tåget :)

På fredagen myste vi på hemma hos Jessica och Rikard med middag och spel :)
På lördagen var jag barnvakt åt grabbarna en sväng medan föräldrarna jobbade. Mot eftermiddagen åkte vi, som enligt vår tradition, in till mormor och morfar för att käka kålsoppa innan marknan :)
Supergod kålsoppa och trevligt sällskap, äntligen hann jag träffa mina kusiner på mammas sida också, det var så länge sedan. Så det var extra skoj :)

Väl inne på marknan blev det såklart en tur till barnkarusellerna först. Men det var skoj och underhållande det med. Att se gullungarna leka och ha roligt :)
Men lite senare kunde jag/vi inte längre hålla oss borta och åkte de "vuxnas" karuseller! Jag tror jag hann med 4-5 stycken, weehoo :) Jag älskar karuseller, jag älskar kicken av att vara rädd men att ändå våga :)
 
Gullungarna som åkte lilla versionen av pariserhjulet :)
 
Johan flög lite elefant med Fabian :)
 
Maxen väntar på att karusellen ska starta :)
 
Jag supernervös innan jag ska åka "värsting" karusellen.. SJÄLV!
 
Högt upp i luften for jag å snurrade runt. Hihi! Riktigt rolig var den :)

När vi kom hem på kvällen var vi alla helt slut! Det tar på krafterna att springa runt sådär en hel dag.
På söndagen åkte jag hem till Mia och Tommy med lite frukost för att kika på deras nya hus :) Det är så läckert att Mia har gått å blivit husägare. Riktigt glad är jag för hennes skull!
Jag tror att det verkigen kommer att bli toppen för dom att bo där, helt perfekt alltså! Just nu är det fortfarande en hel del jobb med det, för de ska typ renovera allt.
Men jag har hört beskrivningar på vad som är tanken och jag tror att det kommer bli underbart bra!! Nu är det bara att vänta på inflyttningsfest för en annan ;)
 
I ett hus i skogens slut...
 
..liten tomte tittar ut :P Haha! Fast iofs är tomten stor, iaf i förhållande till dörren ;)
 
The house and the house owner :)

Senare på dagen åkte vi in till marknan igen. Denna gång gick vi och kikade på alla stånden. Det blev lite inköp och även lite mer barnkaruseller :)
När det närmade sig kvällen drog vi oss tillbaka till Gnarp. Dit kom även Antonia och Mattias, vi käkade god mat och spelade spel. Väldigt mysigt :)

På måndagen åkte vi ut till skogen i Bäling och gick till Rikards jaktstuga samtidigt som vi plockade svamp. Å svamp, ja det hittade vi minsann, me like :)
Det blev både trattkantareller och vanliga gula. Jag gillar de gula bäst så blev så glad av vi hittade sånna också! Vi käkade korv där ute och sedan åkte vi hem en snabbis.
 
På väg ut från skogen till bilen.. Grabbarna leker i det höga gräset :)
 
Kantareller, mumma :)

Jag packade väskan och sedan drog vi till Iggesund för att hinna hälsa på farmor och farfar innan jag skulle hoppa på tåget ner mot Stockholm igen.
Det var kul att träffa dom, det var så längesedan..!
 
Fina farmor och farfar som det är svårt att få en bild på. Eller iaf en bild när de båda är med på det :P

En mycket bra helg spenderades alltså uppe i kära Hälsingland! Så underbart att kunna trivas så bra på två helt olika platser i Sverige! Någon dag efter att jag kommit hem gjorde jag mig en riktigt god kantarellsoppa av svampen vi plockat. Nam nam :)
 
Kantareller redo att bli soppa..
 
Färdiggjord soppa :)

Det var allt för nu. Men imorgon skriver jag ett till inlägg och berättar en rolig sak :)
Sov så gott så länge allesammans!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0