Tredje gången gillt!?

Heeeej....

Tror ni att det gick bra idag eller... Nääää, precis! Det gjorde det inte :( Jag förstod det!
Hela tiden när folk frågat mig om hur länge jag ska ha gipset har jag sagt; "Tydligen bara tills på torsdag, det känns verkligen inte som så, men jag lära ju lita på dem som kan". Så trots min tvivlan har hoppet om att bli av med gipset vuxit och när jag åkte dit imorse var jag helt säker på att jag ikväll skulle kunna åka på fotbollsträningen och vara med lite lätt!
Jag kommer dit, får snabbt träffa en sjuksyster som klipper av gipset, därefter kommer en läkare in, klämmer och ber mig trycka å sådär och meddelar mig att det är stabilt men inte färdigläkt=gips i en vecka till.. Han säger också att de tidigare läkarna varit optimistiska då en sån här brytning brukar ta minst 4 veckor! Irriterande! Varför lät de mig tro att det skulle bli färdigt tidigare, besvikelsen var stor! Men samtidigt är det väldigt skönt att de är så noga..

Så in på gips igen och bli gipsad, en tredje gång! Det gjorde otroligt ont i dag med, men snäppet mindre än förra gången.. Denna gång blev det vitt :P Haha, nu har jag haft alla färger de har.. Låt oss hoppas på att det här är tredje gången gillt!


Hej min gipsade vänsterhand!


Stenklumpen lever kvar..

När gipset var bortklippt passade jag på att rengöra handen, det var skönt! Den luktade inte gott. Tog på rikligt med handsprit efteråt också :)

Förutom att ha varit på sjukan så har jag även varit på skolan. Lyssnat på två redovisningar i "Introduction to astroparticle physics"-kursen av Benjamin och Jonathan. Den ena handlade om Ice Cube experimentet och den andra om PAMELA, väldigt intressant måste jag säga :)

Nu är jag så trött att jag ska försöka dumpa ner mig i sängen så snart som möjligt. Men vi hörs som vanligt imorgon igen :)
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0