Zorbing för två :)

Hallå hallå!

Jag hann/orkade inte skriva nått inlägg igår, sorry! Men nu sitter jag här å skriver iaf :)
Igår var jag hemma och pluggade ganska bra, mot eftermiddagen åkte jag hem till en vän och hjälpte henne med lite fysik å därefter åkte jag med henne till fotbollsträningen :) På fotbollsträningen fick jag mina beställda produkter från Aloe Vera av Madde och sedan stannade jag kvar och kikade på träningen. Jag blir så sugen att spela själv!!! Efter träningen pratade vi från spelarrådet med tränarna och tog upp lite synpunkter från laget, det kändes bra att ventilera lite :)


Jag vill också spela!!

När jag kom hem möttes jag av en trevlig syn; Anna-Zara :) Det var drygt 1,5 vecka sedan som vi sågs så vi hade en del att prata om :P Ända in i natta satt vi och diskuterade, berättade och skrattade! Igår fyllde jäntan år också, hela 24 år blev hon! Shit, vi börjar bli så gamla! Det är skrämmande vad fort tiden går!

Idag har jag varit hemma hela dagen och pluggat typ hela tiden, jag har varit riktigt duktig om jag får säga det själv :) Jag ska ha en 20-minuters lång redovisning imorgon, på engelska om: Indirect detection of Dark Matter. Jag har hunnit göra klart, förbereda och planera allt idag så imorgon innan 13.00, då det är dags, kommer jag hinna öva in det lite också :)

När AZ kom hem gick vi och hämtade hennes paket från mig som hade lämnats in på Ica då den inte kunde lämnas via brevinkastet. Jag hade med andra ord beställt en present till henne, å skapligt nyfiken var hon när vi gick hem igen.. Väl hemma öppnade hon paketet och förstod ganska snabbt att det var en upplevelse, jag märkte att hon då blev lite orolig för vad jag hade kunnat hitta på, men när hon väl fattade vad det var för något blev hon väldigt glad :)


Lite läskigt, skoj och spännande :)

Beskrivningen av upplevelsen lyder som följande:

Zorbing innebär att man rullar nedför en sluttning, fastspänd i en gigantisk uppblåsbar boll. Bollen eller Zorben som den kallas är ca 3 meter i diameter och består av två lager. Den inre bollen är där ni som "Zorbonater" sitter fastspända i selar mitt emot varandra. Ett luftlager mellan den inre och den yttre bollen fungerar som stötdämpare. När man väl är fastspänd inne i Zorben börjar det roliga, ni puttas helt enkelt ut för en sluttning, och väl nere på platt mark igen fångas Zorben upp av en fålla. Det är svårt att beskriva, ni måste helt enkelt prova själva...


Hihi! Hur skoj kommer inte det här bli!? Å så skönt att AZ verkar tycka samma sak! Förstod att hon är lite galen som jag när det gäller sådana här saker, underbart! Även skoj för mig att ge bort en present samtidigt som jag också får ha lika roligt :) Det kommer bli en minnesvärd dag! Riktigt nöjd att jag kom på den här presenten, såklart speciellt extra mycket eftersom att AZ blev så glad :)


Jag och AZ en vacker dag i försommar här :)

Kom och kika på oss vet ja ;) Det är fullt tillåtet! Vi kommer att göra upplevelsen här i Stockholm, lite utanför mot Södertälje tror jag att det var.. Men det dröjer nån månad, de öppnar inte här förrän i maj, så vi får boka en dag lite närmare :) Skoj skoj!

Nu ikväll har vi kikat på Top Model Sverige och vi båda blev väldigt irriterade över att Sibel åkte ut! Hon förtjänade att stanna kvar och hon var dessutom den som var roligast att följa! Men men.. Jag hoppas att hon fortsätter ändå och lyckas på egen väg!

Nu är det dags för mig att dra mig mot sängen. Ska läsa lite fysik först men sedan får det vara nog. Vi hörs imorgon!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0