Intensiva veckor!

Heej folket!!

Shit vad jag inte har haft tid med nån blogg den här veckan, som ni kanske har märkt :P Eller tid och tid, jag hade väl tid i helgen men då hade jag inte orken :P Haha! Men hur som så är jag här nu :)

I torsdags, alltså för en vecka sedan åkte jag till Karolinska Sjukhuset och tog bort mitt gips :) Hur najs som helst! Dock blev jag lite skrämd över hur stela och orörliga mina fingrar och handled var.. Men hon som hjälpte mig tyckte att det såg väldigt bra ut. Hon sa att jag skulle göra tre övningar, två gånger per dag tills det kändes bra samt att jag inte fick lyfta något med de fingrarna på två veckor. För att kunna/våga träna fotboll gjorde hon mig en skyddsskena att ta på under de tillfällena, väldigt tacksamt :)

image description
Min hand för en vecka sedan.. Fortfarande lite blå, stel, väldigt torr och illaluktande.

Redan samma kväll var det fotbollsträning som jag äntligen kunde vara med på :) Jag var dock inte med när det blev dags för matchspel, men sprang för mig själv istället. Så skönt att ha börjat träna igen :)

I fredags var det dags för partaj hemma hos oss :) Men det orkar jag inte berätta om nu :P Lägger in några bilder imorgon istället och berättar om helgen då :)

I måndags var jag i skolan hela dagen och på eftermiddagen åkte jag hem till en vän och hjälpte henne med fysik.
I tisdags var jag hemma och pluggade hela dagen och åkte på fotbollsträning på kvällen.
Igår var jag i skolan hela dagen och åkte direkt därifrån och jobbade och sedan därifrån hem igen.
Idag har jag varit på skolan hela dagen och är fortfarande kvar. Vid 17.30 börjar jag bege mig till fotbollsträningen..

image description
Jag idag, sitter uppe på astronomiavdelningen och pluggar..

image description
Plugg, plugg!!

Jag har haft så otroligt mycket i skolan så det är därför som jag inte har haft tid att skriva något här.. Jag har fortfarande mycket att göra!
  • Imorgon är det tenta i Astropartikelfysik, både skriftlig och muntlig.
  • På måndag börjar två nya kurser.
  • På onsdag har jag tenta i Astrofysikaliskt spektra.
  • På fredag har jag tenta i den ena kursen som började på måndagen, en kort rackare med andra ord.
  • Inom två veckor måste jag skriva klar en stor laborationsrapport och skicka in
Utöver det här är det mycket annat att tänka på inom skolan också. Jag ska komma på, lägga upp och planera hur jag ska göra med mitt examensarbete och få tag på en trevlig handledare. Bestämma hur jag ska göra till hösten eftersom att sista ansökningsdagen är 15:e april samt fundera över vilka kurser jag måste ha innan dess beroende på vilket program jag väljer.. Stora, tunga och viktiga frågor!

Som för alla andra har jag ett liv utanför skolan också, tro det eller ej. Men där ingår fotboll, spelarrådsmöten, jobb, bröllopsplanering, matlagning, inköp av mat och allt sånt där som hör till vardagen.. Det har varit en intensiv vecka och en ännu intensivare väntar.. Men men, det ska väl förhoppningsvis gå bra :)

Vi hörs imorgon :)
Puss!

Kommentarer
Postat av: Hanna S-B

Blue eyes ;)

2012-03-22 @ 17:06:43
URL: http://hannasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0