En ny utmaning :)

Jag fick en utmaning av hannasundin.blogg.se, så här får ni en liten intervju med ägaren till denna blogg! :)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan var jag alltså 12 år.. Jag skulle kunna tänka mig att jag hängde väldigt mycket med Hanna som gav mig den här utmaningen. Vi båda var aktiva i styrelsen på ungdomsgården; Kulturstjärnan (Kultis) i Gnarp och förberedde kanske att anordna något disco :P Jag hade nyss börjat min andra termin på Backens skola och umgicks därför också väldigt mycket med en annan nära vän, Anna-Mia :) Självklart var fotboll något som också stod på schemat samt street dance :) Jag spelade även bas i ett band som hette Caution, där jag, AZ, Hanna och Agnes var med :)

Jag hittade lite bilder ungefär från 2002 i min hårddisk :)


Jag nere på Kulturstjärnan :) Vet ej när, men bilden är tagen av mina goda vän Asse.


Jag & Hanna så småa också på Kulturstjärnan :)


Sörfjärden, den underbara stranden i Gnarp :) Gissar på att det här är 2004..


Den traditionella fotbollsmatchen mellan lärarna och eleverna som går ut nian.. Här ser ni mig, Anna-Mia och vår favoritlärare Therese :) Vi gick kanske i sjuan eller åttan här, så det är antingen 2002 eller 2003..


Det årliga "vattenkriget" som också ägde rum på Backens skola innan sommarlovet :)


Dags för skämtfotografiet som togs när man gick ut nian, detta är alltså 2004 :) På bilden ser ni: Victor, Anna-Mia, Robin, jag, André och Alexis :)


Hela klassen :)

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Hmm, det är så svårt att komma ihåg.. Men det är väl därför man har en blogg, det är ju bara att kika vad jag skrev här för ett år sedan :P
Som det verkar gjorde jag ungefär samma saker som jag gör nu.. Med andra ord pluggade jag för fullt, festade då och då, gick på bio, kikade på serier och var på min första fotbollsträning med Djursholms Damlag :)

Tar med lite bilder som jag la ut här för ett år sedan då :)


Ser ut som om att vi pluggar på Analys 3-bevisen!


Partydags :)


Lovisa på besök från Lund och jag leker starke Adolf :)


Köpt en ny tröja :)


Redo för den första träningen i RM-hallen med Djursholm Damlag :)

3) FEM SNACKS DU GILLAR
  1. Sourcream-chips (Estrellas) med Dill-dipp (OLW:s)
  2. Dill-chips (Estrellas) med American-dipp (Estrellas)
  3. Plopp
  4. Lösgodis
  5. Popcorn


Favoriterna :)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Oj, det är många låtar jag kan hela texten till! Jag är ofta väldigt noga med att ta reda på texten om jag inte riktigt hör vad de sjunger å sedan sitter det kvar :) Men fem stycken jag tycker väldigt mycket om är:
  • Rolling in the deep - Adele
  • Everything - Anna Vissi
  • I will always love you - Dolly Parton
  • Please don't leave me - Pink
  • You're beautiful - James Blunt
Musik betyder väldigt mycket för mig. Det är många gånger jag kan identifiera mig med texterna och det kan framkalla så tydliga minnen.. Men det har jag ju skrivit om förut :)

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Oj! Hmm, jag skulle sluta ta studielån och bidrag från CSN och betala tillbaka skulden som jag redan har.. Köpa mig en fin lägenhet här i Stockholm, shoppa och åka utomlands :) Jag skulle förmodligen bjuda med mig alla nära och kära på den resan, är man mångmiljonär så är man :) Jag vill tro att jag skulle skänka bort en del till de behövande också. Jag skulle såklart spara, samt kika på något hus hemma i Hälsingland att köpa :)

6) FEM DÅLIGA VANOR:
  1. Tittar på serier istället för att plugga
  2. Grubblar för mycket ibland
  3. Gör allt i sista minuten vilket ibland resulterar i försening
  4. Svär alldeles för mycket
  5. Kliar mig oftare än normalt i öronen med tops

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
  • Spela sällskapsspel
  • Spela fotboll
  • Äta på restaurang
  • Shoppa
  • Umgås med nära och kära

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Man ska aldrig säga aldrig :P Det finns inget jag kan komma på nu om jag ska vara ärlig. Jag brukar vara öppen för det mesta..

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
  1. Iphonen
  2. Datorn
  3. Kameran
  4. Bilen (om jag hade någon :P)
  5. AZ's Sing Star :)

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Oj! Så många vet jag inte.. Typ alla jag känner som skriver blogg har redan gjort den här utmaningen.. Men om ni läser så utmanar jag; LindaW, AgnesN och CharlottaL.

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Haha.. Helt sjuka bilder..:) helt sjuk rolig tid..

Saknar denna tid massor..

Vilka minnen..



Jag har oxå dom bilderna och många fler på en skiva, måste kolla på den..:)



Pussssssss min älskade vän..

2012-01-29 @ 01:14:05
URL: http://blogg.mama.nu/jagochdu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0