Kick off med fotbollen :)

Heej!
Sorry nu har det dröjt några dagar igen, men nu är jag tillbaka :)

I fredags åkte jag till skolan, lämnade blankt på min tenta och åkte hem igen. När jag kom hem åt jag, men vände ganska snabbt och åkte till Solna Centrum en sväng. Där inhandlade jag nytt underställ och lite annat smått och gott, gick även på systemet.
När jag kom hem gick jag och AZ tillsammans till badhuset där vi solade och sedan simmade i drygt en halvtimme, väldigt skönt :) Vi hann även in en sväng i bastun!

Väl hemma igen gjorde vi oss i ordning och käkade mat sedan begav vi oss mot söder och hem till Hugo, en gemensam barndomsvän :) Han och en kille som heter Niklas hade inflyttningsfest och vi var bjudna. Vi var där hela kvällen och hade riktigt skoj :) Kul att träffa nytt folk och att träffa gamla vänner!

På lördagen, lite väl seg, tog jag mig en snabbdusch och åkte till Täby. Där samlades hela fotbollslaget för lite lekar :) Vi som är med i spelarrådet hade planerat och donat en hel del.. Vi började med en liten ballonglek..


De skulle knyta fast en varsin ballong runt fotleden, hålla den vid liv och samtidigt försöka trampa söder andras :)

Sedan blev det lite vanliga staffeter, lika bra att fortsätta med fartfyllda lekar nu när det redan var lite varma..


Det är inte det lättaste att suga fast ett champagneglas i munnen samtidigt som man ska springa :P


Springa med en apelsin under hakan å lämna över den på det här sättet utan händer är inte heller så lätt :P


Man kan inte ha en stafettävling utan "Hoppa säck" :)

När stafetterna var över blev det lite lugnare lekar.. Allt från att bygga marshmallows-torn till att svara på frågor om våra tränare :)


Efter några minuters byggtid gick vi (spelarrådet) runt och mätte vilket lags torn som var högst..


Här ska de äta upp ett godissnöre så snabbt som möjligt utan hjälp av händer :)

Det blev även den roliga ja/nej-leken jag lärde mig på nyår och såklart en sånglek.. Å lite annat, vi höll på i nästan exakt 2 timmar och jag personligen tycker att det blev väldigt lyckat :) Vinnarna fick såklart ett pris; godis!
När vi var färdiga med allt detta och när tränarna hade sagt de det ville åkte vi till Ulriksdals Wärdshus och åt en tidig middag :)
En trevlig och mysig dag trots att jag var väldigt bakis! Vi hade den här dagen för att lära känna varandra bättre. Det är nämligen så att vi (Djursholms damlag) har slagits ihop med ett annat lag, så nu är det typ 20 nya tjejer att lära känna.. Den här dagen hjälpte en hel del :)

Nu måste jag laga till mig en sen lunch för jag är väldigt hungrig.. Men vi hörs senare idag igen!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0