Engelska!

Heej!

Jag sitter på skolan nu och har gjort det i några timmar.. Mycket lättare att plugga här än hemma faktiskt! Jag sitter alldeles själv nere i datorsalen, skönt :) Jag kan lyssna på lite musik och plugga samtidigt. Det har gått ganska bra idag, än så länge. Men börjar bli lite seg i huvudet, så mycket fakta som ska tas in alltså! Om en timme är det dags för föreläsning i min nuvarande favoritkurs så det ska bli trevligt. Men måste plugga så mycket som möjligt innan dess..

Jag använder väldigt mycket engelska när jag är i skolan. Jag läser, skriver, pratar och lyssnar på engelska. Det är lärorikt, dock är det mestadels fysikaliska ord som används och alltså inte ord som skulle användas i dagligt tal. Men ändå :)
Det jag vill ha sagt med det här är att jag har tre favoritord på engelska :) Haha!
Ett har jag haft en längre tid, tycker att det svänger så bra när man uttalar det, det andra är roligt att både uttala och skriva och det tredje låter bara väldigt fint och används ofta i fysikaliska sammanhang :P

  1. Catastrophe - Katastrof
  2. Equilibrium - Jämvikt
  3. Hence - Alltså, därför, därav, m.m
Haha, så nu vet ni det :) Oerhört viktig och intressant information :P
Vi hörs ikväll!

PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0