Turkiet 2012 - Dag 1&2 :)

Hej hopp!

Nu skriver jag faktiskt tack vare att mamma sa till mig att lägga ut lite bilder från resan, så tacka henne för ett inlägg :) Men jag själv tyckte faktiskt också att det var på tiden!
Jag var alltså på träningsläger i Turkiet mellan den 7:e och 12:e april. Vi va 29 damspelare, 1 målvaktstränare (kvinna) och 3 fotbollstränare (män). Hehe, bra fördelning där :P
Idag kommer jag lägga ut bilder från ankomstdagen (lördagen) och söndagen och förklara lite vad vi sysslar med på dem :P Jag måste dock ändå säga att jag tycker att jag själv varit lite dålig på att ta kort. Men man hade ju så mycket annat skoj för sig :)


Johanna, Klara, Karin, Madde och Jossan på Arlanda i väntan på att få stiga ombord på planet :)


IdaSofie, Ida, Helena, Frida, Linda och jag hungriga och nervösa för flygresan :P

Vi flög först från Arlanda till Istanbul och mellanlandade där innan vi for vidare till Alanya. I Istanbul hann vi "äldre" tid att fortsätta planera den kommande inkilningen (nollning) som skulle ske på de alla yngre spelarna, typ 20 stycken :P Haha! När vi väl landat i Alanya stod en buss och väntade på oss och som sedan tog oss till det gigantiska hotellet :) Vid 23.00 öppnade hotellets resaturang och det var bara att gå in och ta för sig av buffén, det var väldigt trevligt sådär efter en resdag. Vi var väldigt trötta och fnittriga, hade det ytterst trevligt :)


Frida, Madde och Linda i matsalen :)


Linda, jag och Frida.. Riktigt fnittriga satt vi kvar när de andra gått tillbaka till rummen :P


Roomie 1: Filippa :)


Roomie 2: Emma :)

Dagen efter var det bara att kliva upp i tid och bege sig till Kent, Tony och Kalles rum för att pumpa våra bollar innan frukosten.. Frukosten bestod av en väldigt stor och fin buffé, otroligt trevligt och gott :) Nån timma efter frukosten åkte vi med vår buss i ca 10 minuter till fotbollsplanerna. Där hade vi en väldigt ganska teoretisk träning. Efter träningen blev det en god lunchbuffé och sedan sol och bad :D


Samlas utanför grabbarnas rum :)


En liten del av den gigantiska och härliga poolen :)


Sol, bad och lek :) Kan nog inte bli så mycket bättre!

Tränarna hade klurat ut en femkampstävling som skulle pågå under vistelsen och på söndagen var den simning som stod på schemat :) Två från varje rum skulle ställa upp och simma en längd var. Jag och Filippa vann överlägset, det var riktigt najs :)
Mot kvällningen blev det middag, som också var väldigt god och därefter teorisnack inför morgondagens matcher. Det var väldigt bra och lärorikt att ta den teorin!!
När vi snackat färdigt blev det för mig och några till lek i hotellets game land ;) Vi spelade biljard och pingis, väldigt trevligt :)


Kalle hyperkoncentrerad :P


Jag lite bitter för att det går dåligt skulle jag tro :P


Tony lägger upp hur han ska valla, vilket var onödigt för han misslyckas ändå ;)


Sara, storspelaren själv :)

Vet inte riktigt hur länge vi blev kvar där. Men tror vi begav oss till rummen ganska i tid ändå. Ja just ja, när jag kom till mitt rum var inte mina roomies där så jag knackade på hos Anna och gänget och satt där i kanske en timme och snackade skit med dem innan det blev läggdags :) Väldigt trevligt det med!

Det får vara allt för idag, men jag fortsätter att berätta mer imorgon :)
God natt och sov så gott på er!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0