Barcelona med brudarna!

Tjo!
Vi gick upp ganska så tidigt på söndagen också trots vår ganska vilda utgång på lördagen :P Vi ville ju såklart till stranden i tid! På väg till stranden tänkte vi köpa med oss frukt som vi gjort dagen innan, men så visade det sig att det inte längre fanns någon marknad :S Detta berodde på att de hade fiesta på söndagar, dvs ALLT är stängt! Det var en otroligt dålig nyhet för vi hade väntat med shoppingen tills den sista dagen (söndagen) för att veta hur mycket pengar vi hade kvar att spendera för.. Så hä blev ingan med dä ä! Så typiskt oss, att man inte kollar upp sådant i förväg! Vi får helt och hållet skylla oss själva... Men men, det blev fler timmar på stranden än planerat iaf :P


Johanna och Mia så fina i vattnet :)

Vi låg alltså och solade större delen av dagen. Sedan begav vi oss tillbaka till hotellet. Vissa av oss tog det lungt å vissa gick ut å kikade i marknadsstånden.. Jag var en av dem som stannade hemma. Mot kvällningen bestämde vi oss för att vara lite kulturella iaf, så vi åkte till Sagrada Familia :)


Hanna och Issa i sina solstolar :P

Vi gick in till Sagrada Familia som är en väldigt fin kyrka. Den är inte färdigbyggd än och frågan är om den någonsin kommer att bli det..!? Den var iaf otroligt fin inuti och det var intressant att läsa på alla infotavlor som fanns runt om i kyrkan. Vi tänkte även åka upp i en hiss som fanns där inne, men det visade sig att den redan hade stängt när vi frågade om vi fick åka upp :S Aja..


Johanna, Hanna, Marie-Therese och Isabelle utanför kyrkan :)

När vi var färdiga där återvände vi till hotellet. Men jag och Hanna gick då ut å kikade i marknadsstånden, men vi fann ingenting att köpa :/ Det är ju bara skitgrejer sånt där. Visst hade jag kunnat köpa någon ring eller så, men kändes bara onödigt för det var inget som jag verkligen ville ha!
Senare på kvällen drog vi mot stranden igen och satte oss på en mysig restaurang alldeles vid vattnet :) Vi drack återigen lite goda drinkar och åt väldigt god mat :)


Jag sista kvällen i Barcelona :/

Vi var inte kvar överdrivet länge eftersom att vi skulle upp tidigt dagen efter och börja bege oss hem till Sverige igen.. Men vi såg till att njuta riktigt ordentligt innan iaf :)
På måndagen var det alltså bara att gå upp å packa det sista å sedan åka till flygplatsen.. Det kändes sorgligt för vi hade haft det huur bra som helst! Jag kan verkligen rekomendera Barcelona! Det är väldigt fint och mysigt, med god mat och trevliga uteserveringar!


Lite trötta och sorgsna på flygplatsen i Barcelona :P

Sådär, nu vet ni på ett ungefär vad jag å brudarna sysslade med på vår weekend-resa :) Om ni vill se fler bilder är det bara att kika in på fejjan ;)
På dessa tre dagar blev jag brunare än vad jag blivit på hela sommaren.. Haha, det är fan sjukt dä! Men otroligt skönt iaf :) Synd bara att man inte kan visa upp sin bränna lika bra nu eftersom att det är höst.. Men men, man känner sig ändå finare tycker jag :)

Nä nu ska jag ta å dumpa mig själv ner i sängen.. Men vi hörs igen imorgon eller på söndag! Ha en fin helg allesammans!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0