Skolstart och personalfest :)

Hej folket!
Sorry att jag inte har skrivit på några dagar nu, det har varit så mycket med skolstart å allt :S Men nu har jag tagit mig tid för att sätta mig ner här å skriva några rader till er mina kära :)
I måndags började alltså skolan.. Det kändes ju skoj och lite spännande faktiskt. Kursen jag läser nu heter som jag tidigare nämnt Kvantmekanik 1.. Hehe.. Jag har haft föreläsning mån-ons och ska ha imorgon också. Hittils har det fungerat bra och jag tycker att det är intressant. Dock har vi efter varje föreläsning en räkneövning också, den kan tänkas vara bra, bara det att vid varje räkneövning är det två stycken som inför hela klassen måste stå framför tavlan och på engelska förklara och lösa en uppgift var. Med andra ord kommer jag att ha ont i magen och vara nervös varenda dag.. Jobbigt! Jag hatar att lösa uppgifter på tavlan framför så många andra och att dessutom ta det på engelska känns bara som en oerhört extra plåga.. Men men..

I måndags var det även personalmöte/personalfest på Ulriksdals Wärdshus. Mötet var på dryga timmen där vi mestadels gick igenom sommaren och även lite planer inför de stora julborden.. När det var över fick vi grillat som smakade riktigt bra å såklart även god dryck till :P Haha!
Till dessert så blev det lite glass och jordgubbar också, oerhört gott! Vi umgicks, spelade kubb, spela fotboll och snackade väldigt mycket! Vi drog in till stan å hängde på en pub där. Men när klockan närmade sig 02.00 drog jag mig hemåt, jag skulle ju upp i skolan till 10 dagen efter igen.. Jag tog mig en taxi, tyckte att det var värt det, speciellt eftersom att det går så dåligt med den kommunala trafiken på vardagsnätterna.. En väldigt lyckad, roligm mysig och trevlig kväll! Det måste göras om :) Här kommer lite bilder!


Linda jobbar i servisen :)


Emma jobbar i servisen :)


Å Sofia som också jobbar i servisen :)


Bernhard (servisen) som äter :P


Kubbspel på gräsmattan :)


Kockar :)


Personalhäng i vår ute-lounge :)


Petrus (kock), Johannes (kock) och Emma igen :)


Fernando (servisen) på en pub :)


Dennis (kock) också på en pub :)


Jag som blir anfallen :S av Magnus (kock) :P

Förutom att ha varit i skolan så har jag även jobbat, både via MyAcademy och Wärdshuset. Igår var det läxhjälpen och idag var det serveringen.. Tränat fotboll har jag såklart också gjort :) Imorgon är det match och jag är uttagen i startelvan :) Weehoo! Det känns riktigt bra och roligt! Nu jädrans ska jag tagga till tuuuusen!! Hihi! Just det, jag har även fått reda på att jag klarade tentan som jag skrev i fredags, hur underbart är inte det på en skala rå lixom, helt fantastiskt! Ni vet elektromagnetismen på 12 hp, så skönt att ha den färdig :) Det går bra nu :D Hihi!

Nu ska jag lägga mig och kika på 1,5 avsnitt av Chuck innan jag intar sängen och förbereder mig för en ny morgondag :) Men jag lovar att skriva igen då. Sov gott allesammans!

PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0