Vad vill jag göra med mitt liv!?

Hej hej!
För att fortsätta där jag slutade kan jag ju säga som så att natten mellan lördag och söndag blev det inte mycket sömn.. Var väl vaken till typ 5-6 på morgonen å vaknade igen vid 10.. Helt slut och yr var jag då, men pallrade mig upp å duschade. Det hjälpte ju lite.. Vi tillbringade en stor del av söndagen på färjan eftersom att den gick i land 15.30.. Det blev lite taxfree, karaoketävling, räksmörgåsar, godis å sånt där. När vi väl var framme i Stockholm igen var det skönt att slippa åka hela vägen upp till Hälsingland med buss :)

När jag kom hem tog jag det lungt. Låg framför datorn och tvn och var bara allmänt seg (läs bakis) :P
Igår var det dags för skola igen å jag var huur trött som helst. Men, det fanns inte så mycket att välja på så jag åkte som vanligt till föreläsningen. Dock orkade jag inte vara kvar på räkneövningen utan åkte hem å lade mig i soffan..

Idag var jag på skolan hela dagen, bra av mig! Men det har varit väldigt segt för jag har haft en väldig huvudvärk. Vet inte om det är en sorts förkylning som ligger över mig :S Jobbigt är det iaf!

Nu på kvällskvisten har jag haft lite ångest.. Grejen är den att jag inte riktigt vet vad jag vill göra med mitt liv :/ I och med att utbildningen jag går nu börjar lida mot sitt slut måste jag ta tag i dessa funderingar.. Jag går en utbildning som heter Kandidatprogrammet i Astronomi (för er som inte visste). Men jag har ingen aning om vad jag vill göra när jag är färdig med den till sommaren. Det finns en masterutbildning med samma inriktning som jag kan ta men jag vet inte om det är det jag vill.. På senaste tiden har jag börjat intressera mig för att bli gymnasielärare i matematik och fysik istället. Men jag vet inte :S Är så kluven..! Hur det än är känns det som om att jag måste vidareutbilda mig på ett eller annat sätt. Blää..! Men om jag ska bli lärare istället är ju den största frågan hur många kurser jag kan tillgodoräkna mig från kandidatprogrammet. Å just nu håller de tydligen på att göra om reglerna till detta så det är inte direkt någon som vet nått om det förens i MARS! Vilket jag tycker är väldigt dåligt!!
Jag är dessutom nervös inför vårterminen då jag ska skriva mitt examensarbete (som det också är skitdålig information om) :S Shit alltså!
Hjälp mig! Vad ska jag bli när jag blir stor :P?!


Jag som försöker tyda min framtid i framtidsbrunnen :P

Detta kanske var ett otroligt tråkigt inlägg men men, jag har inte den här bloggen för att alltid skriva om positiva och roliga saker, utan jag har den för att ventilera lite.. Men jag uppskattar verkligen de gånger någon kommenterar, för det känns ändå bättre att veta att någon har tagit del av mina funderingar :)

Aja.. Nu är det dags att plocka ihop och dra sig mot sängen. Natti natti!
PussPuss!

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Du ska bli lärare, det har jag alltid sagt.. Och fysik och matte har du alltid varit duktig på så varför inte??:). Vad skall jag bli då? Här sitter jag 24 år snart 2barns mamma och vet inte alls vad jag vill med mitt liv.. Bra va?:)



Vi syns snart..:) längtar..:)

2011-10-24 @ 22:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0