Svampsoppa :)

Hej hopp!
Idag var det föreläsning och räkneövning som vanligt. Det var otroligt segt! Jag är väldigt skolless. Egentligen längtar jag nog bara tills astronomin börjar, vill lära mig lite sånt nu. Är le på all den här grunläggande kunskapen..
Direkt efter skolan gick jag hem till min elev och hjälpte honom i knappt två timmar. Därefter begav jag mig hemåt!
Väl hemma var jag bara in och gick igen, då gick jag till affären.. Just ja, jag har glömt att berätta att de har öppnat ett Willys här alldeles i närheten så det är helt perfekt! Billigt och bra, me like a lot!!

Idag använde jag mig av min Arla-app igen :) Hihi! Den är så bra när man inte vet vad man ska laga för mat. Efter lite funderande kom jag på att jag gärna skulle vilja göra en soppa åsså var jag sugen på svamp. Så det blev alltså en svampsoppa :) Väldigt lätt att tillaga var det och den var väldigt mättande också, superbra! Soppan består av potatis, kantareller, champinjoner, gullök, gräslök, grönsaksbuljong, mjölk och matlagningsgrädde! Otroligt smaskigt!


God svampsoppa :)

På kvällen här har jag försökt att planera den närmaste framtiden, eller egentligen ända fram till jul.. Det är mycket man vill och ska hinna med. Jag tror att de flesta planerna är gjorda nu, väntar bara på endel svar å sådär. Att jag planerar såhär noga beror på att jag ska jobba på Ulrikdals Wärdshus imorgon och de vill veta hur mycket jag har tänkt jobba under julborden. Jag vill jobba så mycket som möjligt då, å för att kunna göra det gäller det att planera :) Jag måste faktiskt säga att jag är rätt så bra på att planera så jag är inte direkt bekymrad :P

Som sagt, imorgon ska jag jobba, å det blir en långpanna igen. Dvs jag kommer hem rätt så sent. Vi får se om jag orkar slänga iväg ett inlägg då eller om vi hörs på fredag. Men ha en bra torsdag!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0