70-mils resdag (vanligt i "riktiga" Norrland :P) !!

Hej hej!
Just nu sitter jag i bussen från Hoting mot Östersund. Där ska jag möta upp min kära vän Anna å sova hos henne i två nätter :)

Igår hoppade jag å pappa in i bilen klockan nio på morgonen. Vi åkte då till trappforsen å fikade. Därefter åkte vi förbi Klimpfjäll mot Stekkenjokk (ett berg) men oturligt nog var vägen upp dit redan avstängd för vintern :( Tråkigt! Då var vi tvungna att åka en lång omväg för att sedan kunna ta oss till Hällinsåfallet, vi råkade dessutom åka fel en gång så där blev det typ tio mil längre :P När jag äntligen fick se vattenfallet var det riktigt coolt! 42 meter är fallet å det forsar i en mäktig fart, det var även fint hur forsen sedan fortsatte slingra sig ut :) När vi varit där ett tag å knäppt kort åkte vi hem till Hoting igen. Klockan var 17.20 när vi kom tillbaka, snacka om mycket bilåkande den dan, haha, men det var det verkligen värt!! Vi såg två rävar, tre renar, tre ekorrar och fyra orrar/tjädrar under resan också :)

Efter en snabb dusch åkte jag, pappa, Idris och Björn till Jungsele (drygt 7 mil) för att äta mat och bowla :) Det var gott, skoj och mycket trevligt :) Jag ledde hela tiden fram tills på slutet då Idris kom ikapp och vann bowlingen :/

Det här blev mycket text, så jag skriver mer igen imorgon :) Nedan får ni lite fler bilder från gårdagen!
PussPuss på er!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0