En händelserik helg :)

Heej!
Jag är ju den som håller löften så här kommer mitt andra inlägg för idag :P Jag tänkte ta och berätta lite om helgen som var, nu när det börjar bli dags för en nu helg :)
På fredagen jobbade jag mitt första julbord på Ulriksdals Wärdshus och det gick väldigt bra. Jag jobbade bara en sittning så det var inte alls jobbigt. Därefter åkte jag hem och min kära vän Hanna kom på besök, vi myste framför tacos och idol :)
På lördagen jobbade jag på julborden igen, denna gång två sittningar, dvs 10.00-20.00.. När jag kom hem gjorde jag mig  i ordning och det slutade med att jag, Hanna och en arbetskompis Mange gick ut på Garbo :) Där var det trevligt!
På söndagen var vi bjudna på lite adventsfika hos kärleksparet :)


Patrik, Issa och Hanna :)

Isabelle hade bakat alldeles egna saffransbullar med mandelmassa! Det var riktigt gott :) Vi fick dessutom smaka på lite hårdbrödmacka med skinka och senap, såå gott det med :)
Mot eftermiddagen drog jag in till stan och mötte upp mamma och Stefan som var här. Vi käkade lunch tillsammans å sedan åkte jag iväg till fotbollsträningen, som för övrigt gick väldigt bra :)

På måndagen klev jag upp tidigt och åkte till Älvsjös station, där möttes jag upp av Jessica och vi gick tillsammans in på hotellet där hon med familj hade bott över natten. De bjöd mig på en oerhört god frukost och sedan begav vi oss till Kungens kurva.


Jag och Maxen lekte lite :)

Vi kom på att det var bättre att åka till Kista Galleria istället så vi gjorde det. Men precis när vi hade parkerat under gallerian och börjat ta loss barnenm ungefär klockan 10.40, möttes vi av en pappa som berättade för oss att vi måsta vända om. För klockan 10.20 hade en guldsmedsaffär rånats av ett flerat tungt beväpnade personer och gallerian var nu under bombhot! Jag och Jessica greps av en lätt panik och typ började kasta in Fabian, Max och barnvagnen. Rikard var lite lugnare (tur) och kunde smidigt köra oss därifrån. När vi lämnade byggnade upptäckte vi en massa säkerhetspersonal och en polishelikopter :P Sjukt alltså! Ibland blir man påminnd om att man bor i Stockholm iaf! Så vitt jag vet så har de inte fått tag på de som rånade butiken och de sägs ha lämnat byggnade till fots..


Gullungen <3

Vi åkte till Solna Centrum istället :) Där spenderade vi hela dagen, Jessica och Rikard skulle handla julklappar så jag försökte ta hand om barnen så mycket som möjligt. Då i första hand Max eftersom att han snabbast blir uttråkad :)


Lille, söte Fabian är lite hungrig :)

På eftermiddagen när både jag och Max ledsnat åkte vi till Medborgarplatsen istället. Vi gick runt å kikade lite å sedan gick vi på bio, det blev den nya Nalle Puh :) Det var väldigt mysigt måste jag säga!


Jag och Max på bio :)

När bion var slut hämtade Jessica, Rikard och Fabian upp oss och vi åkte till Sumpan. Här käkade vi lite pizza å sedan började de resan hem till Norrland igen.. Jag tror att de fick nästan hela julshoppingen gjord, najs :) Själv har man inte handlat en endaste lite julklapp, men blir väl kanske ändring på det till helgen..

Vi hörs imorgon! PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0