The Clickers are back and I like it :)

Tjoho allesammans!

Idag var det föreläsning igen mellan 9.15-12.00.. Det gick bra, hängde med på det allra mesta. Det bästa var att vi slutade föreläsningen med att göra några frågor via sånna här clickers som jag har pratat om förut :) Det går till som så att läraren ställer en fråga med en del svarsalternativ åsså kan vi alltså anonymt klicka på det alternativ som vi själva tror är rätt. När alla har svarat kommer resultatet fram med det rätta svaret och hur många som röstade på vad. Det är väldigt lärorikt för oss elever och dessutom så ser ju läraren hur bra/dåligt vi har fattat olika kapitel å sådär.. Å självklart är det lite roligt också, man blir sysselsatt, med andra ord en mycket bra övning!


Clickers :)

När föreläsningen var slut käkade vi lunch och satt å snackade en sväng. Därefter drog jag hem. Nu sitter jag här å tar det lungt. Tänkte att jag ska läsa igenom dagens anteckningar och kanske även gårdagens en gång till, man lär sig saker rätt så bra genom det. Det är bra med repetition :)

Blää.. Nog pratat om skolan. Jag skriver mer senare!
Puss!


Kommentarer
Postat av: Hanna S-B

Jag vill också ha en clicker!!!!!

2011-03-16 @ 16:47:11
URL: http://hannasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0