En dag med nära och kära :)

God kväll, god kväll!
Det skulle ju bli fint väder idag med men det blev det såklart inte! Bara för att jag hade planerat att åka ut på Fjäderöarna med mamma och Stefan. Men men, vi lät oss inte stoppas för det. Jag mötte upp dem vid centralen och därifrån hoppade vi på bussen till tekniska museet. Vi tänkte ta oss en liten titt där inne :) Men först var vi tvungna att förtära lite dryck så att vi slapp bära på helgens rester :P


Mamma och Stefan söta på en brygga :)

När vi var klar gick vi in. Det kostade 140:- för vuxna å för mig som är studerande blev det 95:- :) Man har lite fördelar ibland iaf :P Det var intressant och mysigt där inne. De hade en hel del fakta om NASA och rymdfärjor osv, å sånt är ju jag intresserad av :) Det var även en hel del prova på-grejer som vi lekte lite med, sånt gillas ju alltid :)


Stefan och mamma som prövar på vattenverk :P

Vi åt på restaurangen inne där och det var bra mat måste jag säga! Gott och mycket :) Man fick till och med en vaniljpanacotta till dessert! När vi sedan kände oss färdiga drog vi in mot centralen igen. Det blev några minuter inne på Åhléns innan vi gick på hemköp å handlade lite. Sedan blev det dax för mamma och Stefan att hoppa på tåget mot Sundsvall igen så då drog jag till Sumpan..

Det har varit en väldigt trevlig och mysig dag :) Det var skönt att få umgås i lugn och ro med dem, för en gångs skull! En dag som gärna kan upprepas i framtiden :)

Nu ska jag försöka sova. Så vi hörs imorgon mina kära läsare!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0