Slutet på en era :/

Hej hej alla igen!
Jag och AZ var ju såklart på den sista Harry Potter filmen! Som vi har längtat! Å den var såååå bra :) Hihi! Jag är riktigt nöjd, det är verkligen den bästa filmen och den är så mörk samtidigt som den är så fin! Det känns så tragiskt att det är den sista bara, man vill ju ha mer och mer! Fast slutet är ju otroligt bra så man får ta å nöja sig alltså..


Inne i Salong 1 på Saga!

Å trots att jag visste vad som skulle hända ville jag grina vid ett flertal tillfällen. Det kom till och med en tår vid ett specifikt ställe :P Ni som aldrig har följt Harry kommer aldrig att förstå! Men det är alltså slutet på en era! I över tio år har man följt historien, tio år! De första filmerna är väl kanske inte de bästa, de kan kännas ganska barnliga. Men ju äldre de blir detso mörkare och bättre blir filmerna! Om man däremot har läst böckerna (som jag självklart har gjort) så är de superbra från första stund! De är så otroligt bra skrivna och fantasin tar aldrig slut och den spårar heller inte ur! LÄS DEM!!


Finns inga ord för så bra var den!

Självklart följer inte den här filmen heller boken helt korrekt, men det går väl inte att göra så. Jag antar att saker som sker i en bok kan vara mycket bättre än om man ser det utspela sig och därför måste man lägga till och dra bort lite när man gör om en bok till en film. Jag som har memorerat mycket från boken reagerade ibland när det inte blev som jag trott, men jag är mer än nöjd med denna film! Den var absolut den bästa, det kan ju bero på att det var den bästa boken också :P

Det känns sorgligt nu.. No more Harry.. Men jag får väl ta å läsa alla böcker en gång till och sedan se alla filmerna en gång till. Synd bara för jag har inte alla böcker och jag har inte en enda film. Men jag ska införskaffa dem! De är så otroligt bra :) Men det har ni väl förstått att jag tycker nu :P

God natt på er!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0