Getingstick :S

Tja tja!
Jag menade förstås att vi åkte hem från Hoting på måndagskvällen å inte på söndagen :P
I tisdags så skulle jag bege mig ut på intervallträning här i Gnarp. Jag tyckte att det perfekta stället för detta var på Hosiannaskolans fotbollsplan som är alldeles nedanför Berggården. Jag skulle springa snabbt i 70 sekunder och ha aktiv vila i 20 sekunder, detta skulle sedan upprepas 25-30 gånger. MEN jag hann tyvärr inte göra fler än 10, detta på grund av att jag fick in en geting/humla eller nått liknande i munnen!!! Den kom lixom på insidan av underläppen på vänster sida. Jag hann inte alls se vad det var men hörde "surret" när den åkte iväg igen. Först tänkte jag att det var en fluga, men bara sekunden efter kände jag hur det börja dunka, värka och svida! Detta var inte goda nyheter, jag är nämligen lite allergisk mot getingar!
För typ 10-12 år sedan klev jag på en jordgeting, min fot blev dubbelt så stor och fick en blåaktig färg. Jag gick på kryckor i typ en vecka eller så. Å de berättade då för mig att jag var känslig och om jag blev stungen igen måste jag kontakta läkare, för andra gången skulle tydligen ge värre utslag än den första..
Så jag fick lite panik när jag stog där på gräset, jag började genast springa upp till Berggården för att få hjälp av Jessica och Rikard. Jessica var precis på väg med bilen så vi möttes. Jag var rädd och hon tog det lungt, men jag hörde ändå oron i hennes röst när hon pratade för min läpp hade redan svullit skitmycket! Ni kan ju se själv på de otroligt osmickrande bilderna nedan:


Fula, rädda, svullna jag..


Blää!

Jag fick tag på AnnaZaras mamma Kerstin och åkte hem till dem å tog nån allergitablett samt en indragning från en sån där inhalator :S Hälsocentralen i Harmånger var mycket tillmötesgående på telefonen när jag ringde och när vi kom fram fick jag hjälp på en gång av både sjuksyster och läkare! Vi visste ju inte om det skulle sprida sig till andningen eller så. Men mycket tack vare att jag fick medicin redan i Gnarp gjorde att svullnaden avtog. På hälsocentralen fick jag 16 tabletter! Sjukt mycket! Men typ 15 minuter efteråt hade nästan hela läppen blivit som vanligt igen, riktigt skönt! Jag köpte med mig tabletter som jag ska ta i 6 dagar och även några tabletter mot klåda om det skulle uppkomma. Så skönt att jag fick hjälp, på hemvägen kände jag mig lugn igen, men snacka om otrevlig start på dagen :P

Jag skulle egentligen fortsätta att berätta om tisdagen, men det blev så mycket så får ta det en annan dag. Vi hörs nått, ha det fint!

PussPuss!


Kommentarer
Postat av: Linda

Men dra mig baklänges =S vilken läpp, Stackare, getingstick är inte roligt att få!



Jon är ju också allergisk mot getingar..!!!

2011-07-23 @ 21:23:40
URL: http://lindawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0