Dra ut en tand eller hoppa fallskärm?

I måndags hade jag alltså min munta å som jag skrev tidigare så klarade jag den :) Dock hade jag knappt sovit nått den natten pga min tandjävel! Så det första jag gjorde på morgonen var att ringa till tandläkaren, som tur var fick jag tid samma kväll. Dvs efter muntan drog jag till tandläkaren, å såklart så visade det sig att jag "måste" dra ut den rackaren! Å som ni alla vet är ju jag rädd för allt som har med sjukhus att göra så det var med ett tungt andetag som jag bokade in en ny tid för det.. Uscha, det känns jättejobbigt. Jag kommer fan grina när jag ligger där å de ska bedöva mig med värstingsprutan.. Fyy alltså! Är redan nervös å jag fick inte tid förens om tre veckor.. Vilket på ett vis kanske är bra för då hinner jag bli så pass less på värken att det helt seriöst bara kommer kännas skönt att ta bort den... Fast, nääe, det tror jag egentligen inte på om jag känner mig själv rätt. Jag kommer ha skitont i magen av nervositet och möjligtvis till och med fälla en tår..


Två av mina sötnosar som busar ute i snön innan jul :)

Jag förstår mig inte på mig själv egentligen, det är inte så att jag inte tror att de kan sitt jobb. Å jag har ju lixom bokat tiden, som var mitt beslut. Men ändå är jag rädd. Så konstigt, som min mamma brukar säga när jag tvekar inför sånna här trivial saker;
"Du är rädd för det här, men att kasta dig ut från ett flygplan på 3000 meters höjd, det kan du!?"
Hehe, å då börjar jag själv till och med skratta. Varför är jag såhär orolig av mig? Om jag tänker efter så tror jag att det kommer från händelser då jag inte har kontroll över situationen. Jag hatar att flyga, jag är rädd för sjukhus, hör "bomber" när det egentligen bara är nån raket, tror att tåget ska spåra ur när jag sitter på å en massa andra sånna saker. Min egna analys av detta är att jag är rädd för att dö och hatar att inte ha kontroll över vad som händer. Men i och med att jag ändå har hoppat fallskärm och alltid åker de värsta karusellerna jag kan hitta söker jag efter den spänningen också, kicken lixom, kicken när man har klarat av nått man varit rädd för..


En mycket nöjd Max som får sitta i jultomtens knä :)

Jaja, nu blev vi lite väl djup där kanske.. Jag har iaf som ni kanske kan förstå väldigt ont i hela vänstra sidan av munnen. Det kommer å går litegranna men det kan bero på att jag käkar värktabletter. Jag har dessutom ont i halsen, blivit lite förkyld, vageln är fortfarande kvar men finnen i vänster näsborre är iaf borta :P Jag har inte sovit så bra dessa nätter och har därför även ont i huvudet. Men det kan väl bara bil bättre :)!? Det är inte direkt jordens undergång utan bara en del av livet, jag är inte längre bitter, det är nog tack vare att jag klarade muntan :)


Andre och jag på annandagen i Hudik :)

Jag har inte tagit nå nya kort dessa dagar så därför bjuder jag på lite från i julas istället :) Vi ses imorron då!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0