Visdomstanden uttagen!!

Nu har jag dragit ut den omtalade tanden..! Å det gick väldigt bra :) Så skönt att ha det gjort och att det gick så bra! Men jag var otroligt nervös innan som jag sa att jag skulle vara. Jag berättade det för tandläkaren och en som hjälpte till å de var ytterst snälla mot mig. De tog det väldigt lungt, förklarade vad de gjorde och var smidiga :)

När jag fick bedövningssprutan höll den ena personen mig i handen till och med, så gulligt! Sprutan var obehaglig, det gjorde inte direkt ont men det spände i hela käken! Sedan vare dags att börja vicka på tanden, det gjorde inte heller ont men kändes väldigt konstigt. Jag kände ju lixom hur tandköttet blev tvunget att röra på sig. Hon höll på med det i max 30 sekunder å sedan vare dags att dra ut den med, typ en tång.



Då blev jag som mest rädd, men det gjorde inte heller ont. Det var otroligt obehagligt å det spände som satan, fast det tog max 10 sekunder å sedan var tanden ute. Tandläkaren sa att det var en mycket fin tand och frågade om jag ville behålla den. NEJ, sa jag släng den :P Haha.. Hon visade den och shit vad stor den var! Fattar inte hur det kan vara så lätt att dra ut en sån lång tand :S Hon pekade å berättade lite om den innan den kastades.

Jag är riktigt nöjd med hur de hanterade mig, de var som ni kan läsa väldigt snälla, försiktiga och kunniga! Det är jag mycket tacksam för, så rädd som jag är. Efteråt fick jag med mig en liten påse hem med tandborstar och diverse grejer för att jag varit så duktig, haha :P

Nu smakar det en massa blod i käften, å om jag spottar så äre alldeles rött. Alltså det blöder typ hela tiden. Det har även börjat göra lite ont, det småvärker lite kan man väl säga. Jag har också fått lite ont i huvudet, vet inte om det har med tanden å göra eller nå annat. Tänkte iaf knapra i mig en ipren om en halvtimme då jag får börja äta å dricka igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0