Piri piri!

Igår när vi lagade thaimat så var jag otroligt korkad, jag måste bara berätta vad jag gjorde. För att ta det från början så behöver ni som inte känner mig så väl veta lite bakgrundsinfo; jag har väldiga problem med mina öron. Alltså jag använder topps minst tre gånger per dag i vardera öra detta för att det klias så otroligt mycket, jag har som eksem i örongångarna. Så ni kanske förstår att det ibland blir lite sårskorpor och sådär, ofta blöder det också.


Piri piri (also known as bird's eye, African devil, or African red devil) -Wikipedia

Iaf, igår då när vi lagade maten så hackade jag piri piri (den starkaste chilifrukten jag har kunnat hitta iaf) å när jag var färdig med detta sköljde jag bara av händerna lite granna utan tvål. Mycket dumt av mig! Tydligen så hade jag kliat mig i vänster öra (vilket inte alls dårå är ovanligt) för strax därefter började det "brinna" i det. Alltså det gjorde så jädra ont! Örat blev alldeles rött och svällde upp, det blev även lite rödfläckigt ner mot halsen! Jag var tvungen att lägga mig under handfatet med kallt vatten forsandes mot örat för att kunna lugna ner mig. Jag blev rädd att det skulle kunna vara farligt också. Det höll väl kanske i sig i 30-40 minuter innan det kändes ok igen. Bra Mimmi, bra att irriterat något som redan är irriterat. Jag har iaf lärt mig en läxa kan jag säga, att ALLTID tvätta händerna noga!!

Kommentarer
Postat av: Hanna S-B

och kanske lärt dig att INTE klia dig i örat?! ;)

2011-02-14 @ 17:34:22
URL: http://hannasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0