Ulriksdals Wärdshus!

Hej hej!
Jag kikade på det senaste avsnittet av Entourage igår istället, det var ganska bra faktiskt. Sedan somnade jag sött :P Idag gick jag upp vid åttatiden å gjorde mig iordning för jobb. Jag jobbade mellan 11.00-16.00. Det gick väldigt bra. Det var lungt. Det märks att semestrar har tagit slut å att sommarvärmen börjar gå mot höstvindar istället.

Jag har inte berättat vart jag har jobbat nu i sommar, detta på grund av att det var en hel del strul med det.. Men efter mycket om och men fick jag, för mig, det bästa sommarjobbet iaf :) Är så nöööjd med mina val!
Jag jobbar på Ulriksdals Wärdshus! Det är mycket fint ställe där jag som ni föstår trivs väldigt bra! Idag när jag jobbat färdigt passade jag på att ta lite bilder från terassen :)


Utsikt från terassen på Ulriksdals Wärdshus!

De har alltid ett supergott smörgåsbord, både dagtid, kvällar och helger. A la carte - menyn finns alltid som alternativ och på vardagar finns det en speciell lunchmeny. Det finns även något som kallas säsongsmeny och avsmakningsmeny. Med andra ord finns det väldigt mycket att välja mellan. Jag har endast hört positiva kommentarer så jag rekommenderar er starkt till att göra ett besök hos oss :)


Terassen och man ser paviljongen där nere till vänster..

Det finns många olika utrymmen att hålla till på. Här ute på terassen, nere i paviljongen, lilla matsalen, stora matsalen, lilla sällskapet å såklart hela "festvåningen" också. Man kan även sitta utomhus både i loungen som jag ej har på bild med en soffgrupp å vid de vita borden och stolarna på förra bilden.. Det är många som har sin bröllopsfest här å det har varit fint varje gång. Det finns även ett slottskapell i närheten där självaste vigselakten äger rum. Som ni kan se på bilderna är miljön otroligt fin!

Jag ska ta å knäppa nån bild på maträtterna också om jag har tid någon dag, de har så fina upplägg ibland så att man går ut med ett leende på läpparna när man serverar maten. Desserterna är extrafina tycker jag :)

Så nu vet ni vart jag håller hus om dagarna när jag säger att jag jobbar :P Kom gärna å besök mig som sagt var :)
Jag var bara hemma i en halvtimme efter jobbet innan jag drog iväg igen. Då var det fotbollen som kallade. Idag gick det bättre att träna, så det var ju skönt. Nu har jag kikat på True Blood med AZ å ska dra mig till sängen.

Vi hörs imorgon folket!
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0