Glada nyheter :)

Heeej!
Idag har jag glada nyheter :) Så härligt och underbart!! Jag kommer att få pengar från CSN vare sig jag klarar tentan på fredag eller ej :P Hihi! Vilken lättnad alltså! Ni förstår inte hur skönt det känns. Alltså jag vill väldigt gärna klara tentan såklart ändå, men det är inte alls samma press..
Detta är möjligt tack vare att jag inte blev klar med alla kurser under det första året, haha, sjukt jag vet :P Ni som känner mig å ni som har läst min blogg i nästan ett år vet att jag under årskiftet ifjol höll på å donade med gamla laborationsrapporter. Jag och läraren höll på att skicka mail fram och tillbaka tills jag slutligen blev godkänd. När jag blev godkänd på dessa labbar fick jag 6 hp "insatta" på min sida. Dessa 6 hp tillhör då mitt andra läsår trots att jag läste kursen första året. Det betyder att jag under mitt andra läsår har klarat 46,5 hp å jag behövde klara 45 hp för att få pengar. Alltså kommer jag få pengar från CSN med 1,5 hp:s marginal :P Haha! Med andra ord var det tur att jag inte klarade rapporterna under första året, haha, så skönt att den där skiten förde nå gott med sig :D Helt lovely!!


Har jag någonsin berättat om vår superlånga rulltrappa upp från tunnelbanan ;P?

Idag har jag alltså haft ett litet leende på läpparna å det har varit så skönt! Nu kan jag äntligen se framemot att börja skolan igen. Den börjar ju faktiskt redan på måndag, det ska bli spännande å läsa lite kvantmekanik, men det är nog oootroligt svåårt.. Shit, vad har jag gett mig in på :S :P
Jag har pluggat ganska så bra idag iaf, men det har väl gått sådär. Det är den där jädrans teorin som tar knäcken på mig.. Jag lagade till lasagne idag också som till och med räckte till 5 matlådor, riktigt najs :)


Söta AZ i den långa rulltrappan :)

Jag kände att jag ville njuta lite av den glada nyheten så jag lurade med mig AZ på bio :) Vi kikade på Horrible Bosses. Den var bra! Vi satt å skrattat för jämnan :) Me like! Det är så härligt med komedier ibland, man blir ju på så bra humör. Det är bra att skratta, jag tror lite på; Ett gott skratt förlänger livet :) Gör inte ni?

Tack för den fina kommentaren Lovisa :) Jag blev glad! Du är alltid fin min kära, saknade vän! Men vi ska ses i höst, jag lovar!

Nu tänkte jag tvätta mig, borsta tänderna, gå på toa å krypa ner i sängen. Jag vet dock inte om jag ska kika på Nip/Tuck eller sista delen av Tracys hämnd.. Vi får se. Jag har nämligen bara två avsnitt kvar av Nip/Tuck å jag hatar när serier tar slut. Det är ju lixom sista säsongen också.. Mm, ett väldigt dilemma det där :P

Vi hörs imorgon, PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0