Gröna Lund :)

Hej hej :)

I onsdags åkte jag hela vägen från Hudiksvall till Sundsvall med x-tåget. Det är väldigt smidigt måste jag säga. Väl i Sundsvall mötte jag och mamma och Jessica å vi drog till Birsta. Hela dagen ägnade vi typ åt att hitta kläder till Jessica :) Det var skoj och mysigt. Vi åkte hem en sväng till mamma i Sundsvall innan jag och Jessica begav oss till Gnarp igen..

I torsdags sov jag ut å sedan hämtade jag Max och Fabian på dags efter lunch. Vi åkte ner till Sörfjärden och låg där hela långa dagen. Hanna gjorde oss sällskap också :) När Jessica och Rikard jobbat färdigt kom även dom ner å badade lite :)


Max och Fabian som leker i Sörfjärden :)

Mot kvällningen fick jag reda på att det var förfesten inne i Hudik. Alltså förfesten inför Hudikkalaset. Jag blev sugen på att åka in så det var precis vad jag gjorde :P Jag åkte hem till Lisa och förfestade där. Hon rotade fram lite kvarglömda viner som slank ner som vatten :P


Fina Lisa :)

Dock fick jag nog i mig lite för mycket, så att säga. Jag tycker alltid att det blir så när festen inte är planerad. Men men, jag hade roligt iaf :) På fredagen mådde jag minst sagt pyton! Det var faktiskt nästan outhärdligt där i några timmar. Men jag pallade mig igenom det och lagom till tretiden mådde jag rätt ok igen. Så vid tre drog jag, Louise, Maggie, Christian och Alex ner till Stockholm och hem till mig :)


De fann mitt tak mycket intressant! Själv har jag aldrig vågat mig ut :S :P

Hela fredagskvällen myste vi hemma hos mig. Vi var först en sväng till Kistagallerian men sedan satt vi bara å snackade hela kvällen! Det var riktigt mysigt och trevligt och samtalsämnena tog aldrig slut! Precis som det ska vara :) Någon gång efter midnatt bestämde vi oss för att gå å lägga oss.

På lördagsmorgonen drog de iväg ner till Småland för att gå på bröllop å jag tog det lungt. Men klockan 14.00 var jag på jobbet å jobbade till 01.30. Jag jobbade på ett bröllop. När jag kom hem på natten dröjde det bara typ en kvart innan mina övernattande gäster kom tillbaka :)


Fina flickor på mitt tak :)

Vi alla sov ut på söndagen (igår) och det var riktigt skönt. Å efter mycket om och men bestämde vi oss för att åka till Gröna Lund. Jag ville göra det hela tiden å blev väldigt glad när de andra också bestämde sig för det :) Väl inne tog det tid innan vi bestämde oss för vilket sorts åkband som passade oss bäst. Det blev återigen som jag ville att vi köpte åkbandet :P Fast bara vi tjejer, grabbarna ville hellre gå runt å spela spel å sådär.


Louise och Magdalena så fina som vanligt :)

Å som vanligt när väl åkbandet var inköpt böjrade hysterin :P Haha, denna hysteri som jag fullständigt älskar! Känslan av att vara ett barn igen och springa runt mellan alla de underbart roliga karusellerna är ju bara för skön! Vi gjorde ett riktigt bra jobb måste jag säga, vi gjorde oss förtjänta av åkbandet :P Först åkte vi det blå tåget (ett spöktåg) det var rätt så läskigt, jag skulle aldrig ta med mig nå småbarn som en massa folk gjorde :P Sedan åkte vi Kvasten, en berg- och dalbana där man hänger nedanför rälsen lixom, den var härlig men inte läskig. Sedan blev det den nya berg- och dalbanan i trä, Twister. Den var lite läskig men mest härlig den med.


Maggie, Louise och jag i kö till nån karusell :)

Efter dessa tre karuseller kände vi oss mogna att pröva på Insane :P Hihi! Som jag har längtat efter att få åka den karusellen! Å shit vad roligt det var! Helt insane alltså :P Haha! Nä, men det var faktiskt riktigt skoj, synd bara att det gick så snabbt. Den totala åktiden är typ 20 sekunder, lite väl lite. Men men, skitrolig och läskig var den! Direkt efter den sprang vi till Fritt fall Tilt! Titigare har jag bara åkt vanliga fritt fall så detta kändes som en rolig upplevelse. Skillnaden är att när man är högst upp så lixom åker ryggstödet nedåt så att man ser rakt ner mot marken å sedan åker man ned så :P Riktigt skönt var det, det sög till ordentligt i magen, I love it! Men inte var vi nöjda där, utan vi sprang raka vägen till karusellen som heter Extreme! Den var cool, man var upp och ner, snurrade hit å dit, alltså man hade helt enkelt ingen koll på nånting! Skoj var det, men vi alla blev lite yra å illamående efteråt :P Haha! Fast det hindrade inte oss från att åka Insane en gång till :P Så det gjorde vi. Men därefter var det dags att åka hemåt, grabbarna hade redan väntat i över 40 minuter :P Hehe..

Vi hann alltså med att åka 7 karuseller å detta på drygt tre timmar! Haha, det är fan i mej bra jobbat dä! Vi hanna dessutom spela på några chockladhjul och dricka en läsk. Snacka om effektiva brudar! Gårdagen var med andra ord riktigt rolig! Jag delade den med supertrevliga människor med samma intressen! Helt underbart!

PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0