Saker man ska veta som vuxen!

Snacka om att detta har varit en morgon med kaos!! Det hela började egentligen igår kväll, vi hade en tvätt i tvättmaskinen och luckan vägrade öppnas! Vi höll på i säkert en kvart å sedan helt plötsligt går det att öppna :S Vi upptäcker att tvätten fortfar de är blöt och att den inte ens har sköljts än. Vi undrar va det kan vara för fel, kommer inte direkt fram till något å startar om maskinen i hopp om att det ska fungera som vanligt :P Vi lägger oss och somnar. Dock vaknar jag under natten och går på toa, upptäcker då att knapparna blinkar på samma sätt som förut på maskinen, dvs att något är fel. Jag orkar inte bry mig så jag stänger bara av maskinen. Sedan vaknar jag på morgonen av att AZ pratar med mig och säger att det nu är fullt med äckligt lortvatten från tvättmaskinen på badrumsgolvet! Hon hade pratat med sin pappa om hur vi skulle göra å han hade sagt att man måste tömma en lucka på vatten ibland. Detta hade AZ försökt göra men som ni förstår så gick det inte så bra. Hon är tvungen att åka iväg tiöö skolan å där står jag, som ett jävla mähä! Jag tr det lungt, sättet mig ner och läser i instruktionsboken och upptäcker mycket riktigt att AZ's pappa har haft rätt. Det stod en varning att upp till 20liter vatten kunde rinna ut så man måste ha en behållare under. Jag hämtade en ugnsform. Det gick nu bra och allt vatten kom till slut ut. Det tog sin tid! När det slutat rinna så känner jag om något ligger där det inte ska, å visst var det så! En liten kedja som kommer från AZ's tröja hade fastnat. Jag tar bort den, tar bort allt vatten bakom och framför maskinen å testar att centrifugera det som ligger i, å nu funkade det som det ska! Skönt! Då var det "bara" att svabba upp allt vatten på golvet kvar då :P det tog sin tid det med kan jag säga :P Men nu är jag färdig iaf, jag hann till och med äta en halv portion gröt och sminka mig innan jag hoppade på bussen..! Jag blir bara irriterad över skaket som man anses ska veta bara för att man numera är "vuxen". Hur fan ska vi veta att man måste tömma den dära hålan nertill på tvättmaskinen som man inte ens visste fanns?! Kaos, jag säger bara det kaos! Men om ni andra inte visste detta, ta lärdom av oss och var duktiga med just tömning av maskinen nästa gång ;) Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0