Brandalarm!?

I dag vaknade jag upp med en hjärtklappning kan jag lova. Shit vad rädd jag blev alltså!! Jag vaknade av ett alarm som tjöt skithögt, det lät verkligen som om att det kom från lägenheten. Jag kastar mig upp ur sängen å tror att det är brandalarmet, jag hinner tänka; "Hur ska jag ta mig ut? Tänk om det brinner i trappan! Jag blir fast här uppe" innan jag kommer på att det endast är byggarbetet utanför som varnade för att de skulle spränga nått, för sekunden efter hör jag smällen..! Alltså fy vad hemskt det var att vakna så, jag var verkligen livrädd. Så jädra läskigt, fyy!!


Jag på tåget mot Lund i fredags :)

Idag gjorde jag en sån där miss igen, jag hade jättelång tid på mig att göra mig i ordning och dona innan det var dags att hoppa på bussen, men så missar jag den. Alltså jag förstår inte varför jag är sån, väldigt störigt. Så jag missade första delen av föreläsningen, men men, det är inte hela världen..



Lovisa&Jag i lördags redo för fest :)

Efter föreläsningen vare dags att börja med laboration tre. Drygt, för Emmy som jag labbar ihop med var dessutom sjuk så jag var tvungen att jobba helt själv. Det är svårt, för då kan man inte diskutera fram rätt metod. Som tur var så hade jag Marcos som var så snäll å hjälpte mig en hel del, jag är skyldig honom och Benji väldigt mycket! Får se om jag kan komma på nått att kunna ge tillbaka.. Jag är otroligt tacksam iaf :)


Lovisa på Stortorget i Malmö :)

När klockan var strax efter fyra begav jag mig hemåt, då hade jag fått nog. Jag hade väl gjort klart fyra uppgifter då tror jag, men alla tillhörde uppgift ett, å det är ytterliggare två deluppgifter kvar, det tar sån lång tid att göra alla delarna. Men jag är ändå nöjd med min insats, jag var ju trots allt själv och det är väldigt svårt..


Turning Torso :) Svårt att få med hela på bild, den är så hög..

När jag kom hem gick jag raka vägen till affären å inhandlade lite varor till dagens middag. Jag har fått nå dille på kyckling alltså, men det är ju så jädra gott. Å jag tycker att så mycket passar till det. Så idag blev det en thai-inspirerad kryddstark wookblandning med ris. Jag använde mig av; kyckling, morötter, champinjoner, sockerärtor, purjolök, paprika, piripiri, vitlök, vattenkastanjer, kokosmjölk, röd currypasta, sambal oelek, hönsbuljong, soya, honung och salt. Det blev oerhört gott måste jag säga, det lyckades jag mycket bra med och jag gjorde det helt själv efter eget behag också :)


Inte direkt finaste bilden på mig, men det är på oss två iaf <3 Jag hade en otroligt rolig och mysig resa!

Samtidigt som jag åt tittade jag på Paradise Hotel. Å sedan dess har jag tagit det lungt, snackat lite i telefon och donat i lägenheten. Nu börjar mina ögon snart svida för jag är så trött. Klockan är alldeles för mycket nu. Jag måste vara pigg imorron för då ska jag träna, gå på föreläsning och sedan arbetsintervju. Jag är lite nervös inför den, men det borde väl gå bra. Det är bara att försöka vara sig själv.


Kände för att platta håret idag..

Nu på kvällskvisten har ju sutte å slipat på mitt CV samt det Personliga brevet. Jag är inte nå fan av att skriva dessa grejer och det som stör mig mest är att jag säkert har skrivit 5 olika CV:n bara det att alla jämt lyckas försvinna på nå magiskt irriterande sätt. Men nu är jag så gott som färdig, tänkte ta å kika igenom det några gånger till imorgon innan jag skriver ut det.

Näe, nu måste jag gå å krypa ner i sängen med kära John Blund ;)
PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0