Kremering?

Hejhej!

Jag orkade inte gå iväg till gymmet imorse ändå. Det var för att jag inte somnade förens halv ett kanske. Detta beror på att jag och min pratglada sambo kommer på väldigt många och intressanta konversationer ibland sådär på kvällskvisten, å en sådan kväll vare igår. Tror det hela började med att vi pratade om kremering..
Jag har tänkt att jag kanske skulle vilja bli kremerad, men efter igår blev jag lite mer osäker. Det lät så jädrans läskigt! Hela kroppen förbränns medan skelletet är kvar och mals sedan ner till den så kallade askan i en benkvarn.. Hur läskigt låter inte det på en skala då?! Men å andra sidan äre väl kanske inte så kul att mögla bort i jorden heller. Så jag vet inte.. Men ca 70% av de avlidna i Sverige kremeras, det var mer än vad jag trodde..


That's me :)

När vi hade pratat om det där kom jag på att jag skulle få en massa mardrömmar om vi inte pratade om nå annat, men hur det var som kom vi in på hajar istället å det är ju AZ's stora mardröm, så det var väl kanske inte bättre :P Men hajar är så intressanta tycker jag, liksom valar och andra havsdjur. Jag har alltid varit intresserad av det, när jag gick på dagis fick fröknarna läsa olika faktaböcker om det för mig :P Gulligt va ;)?
Iaf så googlade vi de tre hajarna som anses vara de farligaste; vithaj, tigerhaj och tjurhaj. Det var intressant läsning och man får en sorts skräckblandad förtjusning för dem. De är faktiskt coola. I någon av de där texterna kom vi in på en hajart som man tror har funnits, de har hittat stora hajtänder och delvis stora ryggradsdelar av en haj betydligt större än vithajen men som ändå delar likheter med den. De tror att denna hajart (om den funnits) är utdöd. Jag tror på forskarna att den har funnits och dess storlek är så skräckinjagande att det är så svårt att ta in! Fossilerna som hittats pekar på att den blev drygt 20 meter lång och vägde över 100 ton!! Hur sjukt är inte det då!?! Deras föda var valar och andra stora fiskar. Nedan fann jag en illusterad bild på dess storlek från wikipedia.



Detta är ju helt obegripligt! Snacka om att skita i brallan om man mötte den där!!

Jag pallrade mig iväg till skolan så att jag kom lagom till föreläsningen 10.15. Den slutade återigen vid tolvtiden å jag gick raka vägen till datasalen och gjorde klart laboration ett tillsammans med Emmy. Det gick snabbt och bra. Nu vare bara att vänta på vår tur att redovisa.. Det tog sin lilla tid då de var en massa andra före oss, men när det väl var vår tur var vi klar på en minut tror ja, så galant gick det! Så nu är den färdig, jaa då äre bara att börja på med laboration 2 rå.. Suck..


Såhär såg jag ut idag.. Dålig bild dock, men kameran är ju på lagning..

Min kära lilla syster Antonia fyller inte tonåring idag, utan hon fyller 20år! Vad tiden har gått fort, nu är vi alla verkligen vuxna! Sjukt! Men härligt :) Jag vill önska dig ett stort grattis vännen <3 Detta är en stor dag!!

Dagen i sin helhet har inte varit den bästa. Det har varit en heldel bråk om jag ska vara ärlig. Mellan oss familjemedlemmar, men det är inget jag nå gärna vidare vill gå in på här. Dock önskar jag att allt ska bli bra så fort som möjligt, och om det fanns nå jag kunde göra för att fixa det skulle jag göra det, men det finns inget mer jag kan göra. Nu äre bara för mig att vänta. Det är så jobbigt att inte kunna göra nå, det är otroligt frustrerande och jaa jag vet inte, jobbigt helt enkelt! Jag älskar min familj och jag vet att det kommer lösa sig, frågan är bara när..?

Tack för mej! Puss å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0