Jag kuggade, that's life..

Det blev visst inte så att jag skrev nå i förregår, å inte igår heller :P Men jag skriver nu idag iaf :) Få se nu, i förregår så vare onsdag, undra som flundra vad jag gjorde då rå.. Hmm..
Först var jag i skolan å hade den första och enda laborationen som vi kommer ha på den här kursen. Jag och Niklas jobbade tillsammans och det gick ganska så bra. Vi gjorde en paus mitt i å då åt vi lunch med de flesta andra som också var där den dagen. Det var fint väder som "vanligt" :) När laborationen var klar gick jag å satte mig i datasalen. Johan kom å vi gjorde klart vår återinlämning på labb nummer två från förra kursen, det var skönt att äntligen få den ur vägen, för ett tag iaf, man vet ju aldrig kanske får den på åter igen.. Men men, nu äre iaf lärarna som får jobba lite :P Efter det drog jag hem, jag var ensam hemma då AZ åkt hem på en liten snabbvisit till Gnarsp. Till min glädje upptäckte jag att det inte hade varit säsongsavslutning på alla "mina" serier förra veckan så det fanns endel avsnitt att se :) Jippi! Så jag somande efter att jag kikade på det hemska och sista avsnittet på säsong 7 av One Tree Hill..


Lunchslappande i det fina vädret :)

Igår vare först föreläsning mellan 10.15-12.00 å sedan räkneövning mellan 13.15-15.00. Jag gick på båda, å käkade lunch ute i solen.. Efter räkneövningen gick jag till datahuset å satte mig ner å gjorde egentligen ingenting till 17.00. Jag var så jädrans trött. Då gick iaf jag, Lovisa, Marcos & Benji till Gröna Villan, där mötte vi även upp Jessica å vi alla käkade där. Sedan drog vi upp på övervåningen å myste ner oss bland sofforna för att kika på StarWars episod 3 och 4.. Trean var väldigt bra å sorglig, det trillade ner några tårar på kinden där. Fyran var väl sådär om jag ska vara ärligt, de tre andra har varit bättre, än så länge iaf. Väntar spänt till den sista StarWarskvällen som vi ska ha på onsdag :) Jag gillar den där serien, den är faktiskt riktigt bra!
Jag ville inte åka hem själv så Lovisa offrade sig å följde med mig hem :) Här hemma var redan AZ å Niklas, så vi snackade med dem ett tag innan vi alla la oss å sov..


Marcos försöker lära Lovisa att, ja vad det nu heter :P

Idag gick jag upp 8.30. Gav Lovisa lite frukost å skickade iväg henne till skolan :P Jag la mig i sängen igen å kikade på säsongsavslutningen av Gossip Girl som också var hemsk! Jag fattar inte vad seriemakarna håller på med, de vill kanske att jag ska grina sönder.. När jag hade hämtat mig tog jag astronomigrejerna å gick ut å la mig på baksidan. Det var underbart! Så skönt! Låg i bikini å pluggade, riktigt najs vare! Vid 12-tiden vare dags för lunch så då gick jag in å lagade till lite makaroner å korv bara.. Jag gick ut igen men upptäckte att det kommit en massa moln så att det inte var så trevligt att ligga ute längre. Jag gick in å fortsatte läsa. Sedan såg jag att det näst sista avsnittet av Grey's Anatomy hade kommit så då la jag mig i soffan å kikade på det. Å det avsnittet kan ha varit ett av de värsta någonsin! Jag satt i soffan å skakade av rädsla, fy faan! Det var så hemskt, usch! Å när det avsnittet var över vare ju såklart svårt att försöka plugga igen. Jag blev tvungen att ringa till både Jessica å Hanna å berätta att de absolut måste se avsnittet så fort som möjligt så att vi kunde diskutera det som hänt, haha jag vet att jag är världens nörd men det skiter jag i! Jag började sedan kika på det sista avsnittet å blev då lite lugnare trots att det också var jättehemskt..
AZ kom hem å vi båda har pluggat i några timmar nu. Jag har kommit överrens med mig själv att jag måste läsa 5 sidor till, det låter kanske inte så mycket, men det är det. Jag orkade bara inte göra det nu utan behövde en liten paus, å då sätter jag mig framför datorn :P


Lovisa skjuter på Marcos utan att han märker det :P


Nu ska jag gå å läsa klart de där jädrans sidorna så att det blir gjort. Jag hade tänkt gå å träna också men det verkar inte riktigt bli av. Jag orkar faktiskt inte om jag ska vara ärlig. Skit å rå.. Men får väl kanske se till att göra det imorgon istället då. Senare ikväll vete fan vad som kommer ske. Det enda jag vet är att hela den här helgen kommer gå åt till att plugga. Jag måste läsa en massa å sedan även gör två räkneövningsblad. Jag vill få ett bra betyg å astronomin så jag ska ge mitt allt!!

 
En sån härlig bild tycker jag, vi är på väg till Villan med en massa götta :)


När jag ändå pratar som betyg så kan jag ju berätta att Experimentiella Metoder-tentan finns att hämta ut nu. Niklas berättade det. Men jag har ju inte varit i skolan idag så jag har inte kunnat hämta ut den. Men däremot så gick jag gå in på mina sidor å där fick jag det bekräftat, jag kuggade! Jag är faktiskt inte ett dugg ledsen, jag har redan planerat in att så var fallet. Så det är ingen fara. Efter astronomitentan har jag en vecka på mig att försöka plugga in det där igen, det borde jag väl ändå klara tycker jag! Å som det lät på Niklas var det inte alls nå många som hade klarat sig, så det finns säkert gott om folk att plugga tillsammans med :) Trots att skitläraren hade sänkt godkäntgränsen från 15 till 13 poäng så vare så många som kuggade. Det säger väl en hel del det om vad han var för sorts lärare.. Fy fan säger jag bara, han var en riktigt skitlärare!! Men men..

Näe, nu vare dags att ta adjö å börja plugga igen. Trevlig helg på er!
PussPuss!


Kommentarer
Postat av: Lobe

Sommrigt :)

2010-05-27 @ 16:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0