Sommarvärme, lovely :)

Tjo allesammans :)

Idag hare varit strålande finväder, nästan som en sommardag, jag lyckades svettas i t-shirt å det är fanimej bra :) Så man kan ju inte bli annat än glad när man går ut :) Jag hade min första räkneövning i astronomin idag i två timmar. Från början var det riktigt svårt att hänga med, hon gjorde trippelintegraler å skit å på engelska såklart. Men sedan gick det bättre å jag märkte att det har lönat sig att ha läst lite i boken för det var mycket därifrån som kom upp, så på det hela gick det bra :) Efter den blev det en lång och härlig lunch ute i solen, lovely!


Lite bilder sen helgen :) Här ser vi AZ, Benji & Sigrid hemma hos Lovisa!

Därefter åkte jag till Sumpan på lite olika ärenden å sedan blev det lite träning också :) När jag kom hem duschade jag å sedan la jag mig ute i solen i drygt en timme å läste astronomiboken.. Nu mot kvällskvisten blir det lite kyligare å jag var tvungen att gå in. Jag tänkte plugga lite mer å sedan ska jag och Isabelle mysa, ja just, hon är här å hälsar på i några dagar nu :)


Jag lyckades platta Marcos krulliga hår, snacka om att se en annan människa :P

Igår var jag på skolan å gjorde klart den ena laborationskompletteringen, det kändes skönt. Sen får man se om man kanske får tillbaka den igen, men what ever, nån gång måste jag ju klara den iaf. Till veckan måste jag och Johan göra klart den andra kompletteringen som vi ska göra tillsammans, vill bli av med den här skitkursen nu, fast en till återlämning är säkert att vänta från den sista laborationen.. Jobbigt..
Även igår blev det en skön lunch ute i solen :) På eftermiddagen pluggade jag lite astronomi å vid femtiden drog vi ett helt gäng över till Gröna Villan på universitetsområdet, det är vårt (Naturvetenskapliga fakultetens) hus..


The Lovely Lovisa :)

Några av oss hade varit å köpt tacos som vi tillsammans började laga till, vi käkade å hade det trevligt. Å sedan gick vi upp till "mysrummet" å satte igång StarWars I med projektor å grejer :) Det var riktigt mysigt :) Vi har bestämt att vi ska kika på de alla 6 filmerna. Så igår hann vi med två innan det blev för sent. Nästa vecka blire väl två till antar jag :) Det är så skoj att hitta på sånna här grejer, me like a lot! Jag har dessutom inte sett dem förut, eller visst har jag väl sett lite snuttar hit å dit men har aldrig riktigt fattat handligen förutom de uppenbara grejerna som alla vet sen de äldsta filmerna. Så det är riktigt spännande, jag gillar redan de två första :)



Hä ä la riktigan gött mä Tacos :P

Det var allt för denna gång. Nu ska jag ställa mig å laga lite mat å sedan får vi se vad jag och Issa pissa hittar på :) Puss och kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0