Apelsin :P

Tjo!

Idag vare föreläsning mellan 10.15-12.00.. Vi lärde oss en massa nya saker, dock går allting så fort så det är ibland svårt att hänga med.. Det är väldigt intressant å jag blir allt mer irriterad på att allt ska gå så jädrans snabbt. Det stör mig verkligen! Tänk om vi bara hade haft typ två veckor längre tid på oss så skulle allt vara under kontroll, näe nu ska vi lixom gasa som bara attan för att få sommarlov så fort som möjligt. Det är så överdrivet, hade hellre gått lite längre så att jag åtminstonde hade kunnat läsa ut boken. För tillfället känns det som en omöjlighet, men jag försöker iaf..

Jag tog en kort lunch ute i det soliga men blåsiga vädret å därefer gick jag in till datasalen å började skriva på astronomi rapporten. Det gick rätt så bra faktiskt, jag hann härleda de alla tre formlerna som skulle vara med å skriva inledning å typ halva utförande innan det var dags att dra hem. Så jag skrev 3 sidor på typ 4 timmar, det är riktigt bra faktiskt. När jag kom hem lagade jag mat, satt å vilade lite framför tvn å sedan blev det dags för astronomiläsning igen, suck.. Jag hann läsa några sidor innan jag och AZ började med våra djupa samtal som vi kan ha ibland. Hehe.. Allt mellan fängelse å graviditet var är det den här gången :P Vi e roliga vi, att det kan finnas så mycket att snacka om. Å sedan ringde Antonia å därefter ringde mamsen, så det blev inte så mycket läst som jag hade räknat med, men skitsamma, ibland måste man få prata ut också, så samtalen uppskattades verkligen <3

Idag på föreläsningen lärde vi oss lite om olika avstånd ute i rymden. Jag tyckte att det var väldigt intressant, det är alltid roligt att försöka få någon sorts uppfattning om hur det egentligen ligger till :P Iaf så lärde jag mig att om solen var lika stor som en apelsin så skulle jorden vara en millimeter å ligga ca 10 meter ifrån, hela solsystemet skulle ha en radie på 300 meter.. Men det som var det mest häpnadsväckande var att den närmsta stjärnan, som också skulle vara lika stor som en apelsin skulle befinna sig så långt bort som i Thailand. Det är fan sjukt dä, snacka om vilka otroliga avstånd! Coolt ;) Sen vare en massa mer jämförelser också, men jag tror inte att det är så intressant att läsa om, såvida man inte är intresserad av detta :P

Nu måste jag sova. För jag har bestämt mig för att jag måste träna imorron. Måste få bort detta fett på magen nu, jag mår ju för fan illa när jag ser mig själv.. Så god natt allesammans..

Puss&Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0