Einstein :)

I måndags var jag i skolan.. Först vare föreläsning å sedan blev det tutorials, men min grupps lärare var sjuk så vi fick dela upp oss på de andra två grupperna. Den gruppen som jag hamnade i var astråkig å dålig. Vår lärare är betydligt bättre, förklarar allt mycket lättare! Så det blev två låånga timmar då vi inte ens hade nån rast.. Efter detta åkte jag, Lovisa och Emmy hem till mig. Vi vilade ett tag men sedan började vi plugga. Vi gick igenom nästan alla muntauppgifter. Emmy åkte hem å jag och Lovisa lagade lite mat å kikade på tv. Vi pluggade lite till men sedan blev det BostonTea-party :) Å efter det var vi helt slut så då la vi oss å sov, Lovisa sov nämligen över :)


Sötis Lovisa :)

I tisdags åkte vi till skolan å där träffade vi en jädrans massa andra folk som satt i rummet vi brukar plugga i.. Vi fick en hel del gjort å svar på vissa frågor som vi grubblat över. Vi var väl kvar till 18-tiden kanske.. Då åkte jag, Emmy, Johan och Sean hem till mig. Vi käkade lite å då kom även Emilie och Joakim. När vi alla var redo drog vi till Thorildsplan, där mötte vi upp Amanda å sedan gick vi till StandUp-puben.. Där träffade vi även fler folk som vi känner å vi lyckades få tag på bra platser. Det var asroligt, jag skrattade mycket :) Det är väldigt uppskattat att de fixar sånna här kvällar för studenter, det är riktigt naaajs! När det var slut ville inte jag åka hem själv så Sean följde med hem och sov över..


Lunchpaus i matstugan :)

Igår kom vi fram till skolan precis i tid å vi hade den intressantaste föreläsningen hittils :) Det är så jäkla coolt hur relativitetsterorin å allt som hör till fungerar! Helt sjukt. När Mr. Holst går igenom det känns det rätt så ok att förstå men det är helt crazy, det känns så orealistiskt, så man blir nästan lika paff varje gång som man faktiskt bevisar för sig själv att det är sant.. Einstein är min idol! Hur fan kom han på allt det här, I don't get it..
Så efter denna intressanta föreläsning blev det lunch å efter det vare räkneövning å fortsatt diskussion :) Man skulle seriöst kunna åka framåt i tiden! Jag vet hur å det skulle fungera :)
Jag stannade kvar i drygt två timmar å jobbade lite på muntauppgifterna men sedan drog jag hem. När jag kom hem vare raka vägen till gymmet som gällde. Egentligen orkade jag inte, men om jag ska hålla 3 gånger i vecka så måsta jag. Å det gick riktigt bra, jag sprang hela 25 minuter i streck, det är bäst hittils :) Det är jag nöjd med för nu, men ännu bättre ska jag bli. Dock vare så jädrans mycket folk där å jag var sketa hungrig så jag struntade i att gymma. Det är ändå springningen som är viktigast.. Jag gick hem, hoppade in i duschen å lagade sedan till lite fisksufflé.. Efter det blev det matkoma å bara mys framför tvn. Efter 22-tiden kom äntligen AZ hem å vi hade endel att snacka om.. När vi berättat om varandras dagar ifrån varandra vare dags att lägga sig :P


Johan lyxa till det med pizza, snacka om att fresta alla andra!

När jag kom fram till skolan idag var jag faktiskt först, men det dröjde inte länge innan både Lovisa och Marcos dök upp. Vi pluggade på bra, hade lite problem med ljusår, samtidighetslinje å tidstilatation hit å dit, så det är fortfarande endl frågetecken.. Men vi käkade lunch å lite senare kom även Sean.. Vi räknade en massa uppgifter inviduellt och tillsammans. När det började spåra ur vare dags att åka hem. När jag kom hem lagade jag mat å nu sitter jag här å väntar på att klockan ska bli 20.00 så att jag kan kolla på Vampire Diaries :)

Jag måste då påpeka att jag är riktigt nöjd med mig själv angående att hitta reservsovsällskap när AZ är borta :P I fredags vare Marcos, i lördags vare Emma, i söndags vare Amanda, i måndags vare Lovisa, i tisdags vare Sean och igår kom AZ hem :) Så naajs, jag är ju så sällskapssjuk av mig :)

Näe nu ska jag nog sluta.. Det blev ett långt inlägg även denna gång :P Hehe..

PussPuss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0