Mamsen på besök :)

I onsdags hade vi bara föreläsning till 12 så jag käkade där å sedan åkte jag hem. När jag kom hem fick jag för mig att jag skulle städa så det blev hög musik å fräsch lägenhet på någon timme. Jag slappade lite framför tvn å sedan lagade jag till lite mat. Efter det åkte jag, AZ och Niklas till centralen, därifrån gick vi till Rigoletto. På Rigoletto mötte vi upp Marcos, Johan och Sean. Jocke skulle egentligen också vara där men han hade gått å blive sjuk. Iaf så kom vi i precis lagom tid för att hinna gå på toa, beställa lite snacks å ta på oss 3D-glasögonen innan filmen började. Som jag sa sist så kikade vi på Alice i Underlandet. Filmen var rätt så bra, som man hade förväntat sig. Man går ju verkligen in i en helt annan värld. När filmen var slut blev det en massa mys framför gamla avsnitt av Greys Anatomy :)

I torsdags tog vi lite sovmorgon :P Det var egentligen datorövning 8.15, men pallrade oss inte till skolan förens vid 11-tiden. Iaf så hann vi med å göra alla datauppgifter ändå innan och efter föreläsningen. Så vi missade inget på att sova ut lite :) Hmm, vad gjorde jag sen då tro, det kommer jag nog inte ihåg. Det enda jag vet säkert är att jag kikade på Vampire Diaries på kvällen :) Å det var lika spännande som vanligt!


Sean softar efter lunchen :)

I fredags vare en tidig morgon. Vi hade vår första laboration. De hade redan delat in oss två och två, jag hamnade med Jocke :) Vi skulle göra 2 olika laborationer varav båda gick ut på att bestämma tyngdaccelerationen. Det tog hela förmiddagen att utföra alla försök. Sedan blev det lunch å efter det vare datorövning hela eftermiddagen. Jag fattade typ ingenting, vi skulle börja lära oss programering. Som tur var fick jag hjälp av underbara Benji så jag klarade det å han beskrev hur jag skulle göra mycket bra också :) Är väldigt tacksam för det! Sedan åkte jag hem. Slappade framför tvn. AZ och Niklas kom också å vi kikade lite på Let's Dance. Vi bestämde oss för att gå å köpa godis, å där på filmhyllan hittade jag underbara NEW MOON :) Jag kmöpte såklart fanclub-versionen :P Alltså själva filmen då såklart och två extraskivor med endast en massa extramaterial :P Vi alla kikade på den å sedan blev det läggdags, jag var så trött..

I lördags gick jag upp i tid för att hinna till centralen till 11.30. Jag mötte upp mamma som kommit på besök :) Efter mycket om och men lyckades vi låsa in hennes bagage å sedan begav vi oss ut på stan. Först blev det faktiskt en fika i kulturhuset å sedan blev det ett jädrans rännande mellan alla HM-butiker :P Haha, så lustigt. Vi tillbringade faktiskt hela dagen endast inne på olika HM-butiker. Det är bra, fina kläder och billigt där :) Mamma köpte en skjorta, kofta och sjal till mig :) Tack så mycket mamsen! När vi båda var helt slut i kroppen åkte vi hemåt. Mamma fick se vår fina lägenhet för första gången och blev imponerad :) Det var roligt, för vi har faktiskt en väldigt fin lägenhet. Det är då rakt inte många studenter som bor som vi gör, vi har haft en sån jädrans tur :) När vi orkade röra på oss igen gick vi å handlade lite mat. Sedan lagade vi till en liten förrätt med skagentoast och varmrätten bestod av klyftpotatis, kött, aioli och sallad.. Mumsfilibabba :) Till det dracks det först lite öl å sedan rödvin. Det var mycket gott och trevligt :)
När vi pratat av oss och ätit oss mätta satte vi oss i soffan och lyckades på något magiskt sätt trycka i oss lite chips och dipp samtdigt som vi sjöng SingStar :) Hehe, det var skojj att sjunga mot mamsen! När klockan blev sent gick vi å la oss.


Fina mamsen som äter sin förrätt :)

Igår sov vi ut, tog en lugn och skön morgon framför filmen; The Bucketlist. Efter det gjorde vi oss i ordning å gick en sväng runt Sumpan. På vägen tillbaka köpte vi oss lite Thaimat å käkade det hemma. Klockan gick fort å sedan vare dags att följa med mamsen till tåget. När jag släppt av mamma åkte jag hem igen.. AZ låg helt död i soffan så jag joinade henne med en massa avsnitt av Sex and the City. På kvällskvisten blev det lite värming av matrester å sedan kikade vi på Ballar av stål. Haha, helt sjuka människor det finns alltså. Den där stripparen var ju helt galen, jag skulle skämmas ihjäl om jag såg honom live :P Skoj iaf! Efter det blev det sängen och bokläsning. Vi båda läser Harry Potter igen, jag är på mitten av den andra och AZ på den tredje :)

Idag var jag i skolan klockan nio. Jag och Jocke hade bestämt möte då för vi skulle börja jobba med laborationsrapporten. Vi höll på å klura fram och tillbaka på den hela förmiddagen. Det är inte direkt de lättaste att skriva, å uträkningarna innehåller bara en massa felmarginaler som man måste räkna med på olika sätt. Väldigt drygt, inte alls som man är van vid. Klockan tolv gick vi å käkade å efter det var det datorövning. Så jag har verkligen suttit framför datorn hela dagen. När den var slut åkte jag hem, å sen jag kom hem har jag bara läst Harry Potter, käkat å kollat på tv. Nu skriver jag ju som ni ser detta blogginlägg å efter det ska jag nog ta å lägga mig i sängen å läsa igen. Är väldigt trött, allt tänkande tar slut på en :P

Det får vara allt för denna gång, för nu blev det så mycket text igen. Men jag tänker skriva igen imorron :)

PussPuss!

Kommentarer
Postat av: Hanna Sundin

Och jag är på den fjärde Harry ;)

2010-03-25 @ 09:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0