The Clickers :P

Idag släpade jag med mig Hudikpackningen till skolan, kom fram i tid, för tack och lov så är inte bussarna försenade under detta "snökaos" Haha, det ska bli spännande att jämföra norrlands snökaos med Stockholms :P
Föreläsningen idag var toppen som vanligt, jag gillar verkligen vår nya lärare! Jag skulle nästan säga att det är ett nöje att gå på föreläsningarna :) Å så mycket bättre än så kan det ju inte bli :P Synd bara att boken är så svår..

Men oj! Jag glömt att berätta en mycket viktig och rolig detalj som vi gör på föreläsningarna!! Mr. Holst (som läraren heter) använder sig av något som heter Klickare. Det är en liten mojäng som liknar en miniäknare, den syns på bilden här nere.. Iaf, mitt i undervisningen kan han avbryta å säga att det är dags för en fråga. Då tar han fram en fråga på datorn som handlar om just det han nyss gått igenom åsså får vi olika svarsalternativ till den. Vi får disskutera fram svaret med varandra om vi vill, men vi måste svara innan tiden går ut. När vi tror vi vet svaret tar vi fram våra Klickers å trycker på en bokstav tillhörande det svarsalternativ man vill rösta på.. När tiden är slut får man fram hur många som har svarat på de olika förslagen. Vi diskuterar lite tillsammans å sedan tar han fram ett diagram över hur vi har svarat å det som är rätt är grönt. Väldigt roligt :) Det blir alltså ett anonymt minitest på hur väl vi har fattat vad han har sagt. Väldigt bra för honom och roligt för oss att sysselsättas lite :) Så det gillas starkt, vi brukar få svara på ungefär 4-5 frågar vid varje undervisningstillfälle :)


Lovisa och vår kära Klickare :)

Efter föreläsningen gick vi å käkade.. Å sedan blev det lite plugg också. Jag hann med att lösa hela tre uppgifter innan jag måsta bege mig mot centralen. 14.30 gick mitt tåg mot Hudiksvall, så jag sitter just nu på tåget å vi är mellan Gävle och Söderhamn.. Jag kommer fram till Hudik 17.00 å där blir jag upphämtad av Malin. Sen blire en snabb sväng hem till mig å sedan raka vägen till Glysis för att värma upp och spela fotboll :)
Jag är lite förkyld å inte alltför tränad så det kommer bli otroligt jobbigt, men det ska bli skojj också :)

Nu mår jag alldeles illa för jag åker baklänges i tåget. Jag hatar att åka åt fel håll, jag blir så lätt åksjuk! Jobbigt..
Yeye, det var allt för idag.. Ni får hålla tummarna så att det går bra för oss på cupen ikväll!!

PussPuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0