Jul&Nyår!

Nu var det ett tag sedan som jag skrev. Jag har helt enkelt inte hunnit eller orkat. Det har varit så mycket kring jul å nyår å allt. Men nu är jag tillbaka igen :)

Julafton firades hemma hos Rikard och Jessica. Det kom å gick lite folk under dagen, men på kvällen så var det vi, pappa, Max, farmor och farfar. Det var riktigt mysigt. Max fick en massa julklappar å det var så roligt att se hans glädje. För det e ju barnens dag :)

På juldagen blev det partaj som vanligt. Det var förfest hemma hos mig, å det kom hur mycket folk som helst. En massa gamla klasskompisar som jag inte träffat på jättelänge, så det var väldigt roligt :) De flesta av oss gick på Stadt och det var inte sådär hypertrångt som det brukar vara annars, så det var skoj!

På annandagen åkte jag, Jessica, Rikard och Max upp till mamma och Stefan i Stöde. Där var även Linnéa å Alex. Vi åt god mat, spelade spel, charader å hade allmänt trevligt. Blev även en liten julklappsutdelning där :)
När jag kommit hem till Hudik igen blev det så att jag hängde med Hanna & Mia ut. Vi gick på Stadt först men där var det heldött å gratis inträde av nån anledning. Så vi drog på August istället, my favourit place! Där var det trevligt. Dä snackades mycket med folk som jag inte träffat på länge. Å man kan väl säga att det blev en liten efterfest hemma hos mig. Så var uppe väldigt läääänge..

Sedan gick det väl några dagar där emellan, jag kommer inte riktigt ihåg vad jag har sysslat med, men dagen innan nyår åkte iaf jag, AZ, Malin & Lisa ner till El Stockholmo :)


Tolvslaget :)

Nyårafton firades först med en trerättersmiddag hemma och mig och AZ. Det var vi, Malin, Lisa, Sara, Amanda, Lovisa, Niklas och Johan. Nio pers alltså :) Vi spelade lite spel å sjöng litegranna. Men vid elvatiden drog vi vidare till Söder för att fira själva tolvslaget med några fler vänner. Vi kom fram strax efter 23.30 å trodde att vi skulle bli insläppta till Skrapan då, men icke. Vi väntade i typ 20 minuter, men när ingen kom ner å öppnade åt oss så bestämde vi oss för att gå till Medis istället för att åtminstonde få se lite raketer. Vi hann komma halvvägs när vi upptäckte att folk räknade ner. Så vi stog där, mitt emellan Skrapan å Medis på en trottoar å firade det nya året :P hahaha.. Kanske inte ett så lyckat tolvslag, men vi hade roligt iaf, å champagnen var med oss :)
Vi återvände till Skrapan, å denna gång blev vi insläppta. Där inne var det fest i stort sett överallt! Hur mycket folk som helst. Endel av oss drog på krogen å jag med några fler stannade kvar. Det var mycket drama den kvällen; slagsmål, tårar, stölder, hångel, skratt, dans, sång, ja allt som en riktigt fest ska innehålla :P Haha.. Så det var väl roligt..

På nyårsdagen var vi alla det närmaste död man kan komma! Shit alltså! Hela dagen ägnades åt att ligga framför tvn å svulla en massa fett :P

2 januari gick vi på stan å kikade lite. Åt god mat och umgicks. På kvällen blev det kort, spel å öldrickande.. Blev sent den kvällen med, men shit vad roligt vi hade :)
Fulla lägenheten med folk, värsta gruppboendet. Å det var roligt, så länge det är under en mindre period så går det bra :)

3 Januari åkte jag, Malin och Lisa hem till norrland igen. Resan gick bra dena gång med. Vi tog det lite lugnare än när vi åkte ner för det var lite snöigare å dessutom så var det mörkt. Men vi alla kom fram helskinnade å det är det ända som betyder något, jag skiter i hur lång tid det tar..


Jag & Hanna bara måsta köpa chips å dipp. Så vi var tvugna att gå i kylan för hennes bil protesterade. Hannas ögonfransar frös till is..

Få se nu, idag är det den 6:e januari. Jag vet inte riktigt vad jag har gjort de tre dagarna här emellan heller. Jag har mest bara degat. Har inte orkat göra så mycket. Mest kikat på film. Har varit lite halvkrasslig åsså så. Jag bara väntar på att Jessica ska ta å föda. Det kan ju ske vilken sekund som helst nu! Jag längtar :) Det är den största anledningen till att jag är i Hudik nu! Jag vill kunna vara med bebisen så mycket som möjligt innan jag ska ner till Stockholm för å plugga igen.. Så vi får hoppas att det sätter igång snart.. Det är ju egenltigen på fredag som det är beräknat, så vi får se när det sker :)

Nu har jag dragit en liten kort uppdatering om mina sista dagar av 2009 å några dagar in på detta nya år. Så nästa gång jag skriver blir det lite mer ingående, som jag brukar skriva :)
Ska försöka att skriva imororn. Ha det så fint så länge!


PussPuss

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Lilla hanna då.. Det ser väldigt kallt ut.. Urch.. Hoppas verkligen chipsen smakade bra.. =)



Det var skojj att du ringde igår och jag har skrivit smset nu som är bara att klicka i väg när det är dajm.. ;o)



Massa Pussar och kramar

2010-01-07 @ 14:57:40
URL: http://finatapeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0