Stockholm i mitt hjärta :)

Hmm, jag vet inte vart jag ska börja. Det händer så mycket nuförtiden..
Men skolan går som sagt var bra, det är mer spännande och intressant med fysik istället för matte. Vi håller till på AlbaNova å det är väldigt stort där. Vi har inte riktigt hittat något rum vi kan sitta å plugga i än, men det kommer väl. Värma matlådor å sånt där får man göra i ett annat hus, det huset liknar Kräftriket litegranna så det var mysigt.


Såhär ser vår föreläsningssal ut nu, mer som en aula lixom.. Inte lika bekvämt..

Läraren är toppen, vi har föreläsning med honom 3 gånger i veckan å på onsdagar har han även räkneövningar. På måndagar kommer vi ha tutorials, då är vi indelade i små grupper om 10 pers där vi ska disskutera oss fram till svaren. På tisdagkvällar finns det om man vill hjälpstuga mellan 16-18 där äldre elever finns till hands. Väldigt bra upplagt allting. Så på tisdagar och torsdagar är vi "lediga".
Kursen är upplagd i två delar, vi kommer ha två muntor (muntlig tenta), och en vanlig stor sluttenta. Den första muntan är om tre veckor, känns lite nervöst inför den. Till den så ska man lära sig att definiera, förklara och bevisa olika lagar, regler och uttryck. Det kommer bli väldigt svårt tror jag. Man kommer sitta två å två tillsammans med läraren å då slumpar han ut två olika punkter som man ska redovisa för honom då. Jag ska börja kolla på de där punkterna nu å försöka förstå alla..


Gänget hos mig å "pluggar" :P

Boken vi har är på engelska och mycket svårläst, den är alldeles grå å trist. Det stör mig lite faktiskt, blir som en extra svårighet bara för att det är på engelska också.. Men tur att läraren är bra iaf, det borde gå vägen det här med om jag bara kämpar å gör mitt allra bästa!!


Jag & Emmy i lördags :)

I tisdags kom Niklas, Lovisa och Johan hem hit å vi satt å pluggade lite tillsammans. På eftermiddagen drog Lovisa å AZ kom hem. Vi fyra spelade lite kort å så, å sedan drog Johan.
Vid 18-tiden drog jag, AZ och Niklas till Söder för att kika på StåUpp-komedi. En som gick i klassen ställde upp så vi var där å kollade på honom. En massa fler folk som vi känner var också där. Det var roligt å mysigt, skoj att göra något som man inte annars gör dagligen lixom :)
Vi gick lite innan det slutade så att vi hann med bio också, Johan mötte upp oss, så vi fyra gick på; Have you heard about the Morgans?.. Det var vi, ett kärlekspar och en människa till i biosalongen, hahaha.. Väldigt lyxigt, så det gjorde inget att AZ skrattade så högt som hon alltid gör :P Jag behövde inet skämmas för henne, hahah!
Filmen var väl så som man väntat sig, man kunde ju förutse vad som skulle hända å sådär. Helt enkelt en såndär må bra film :) Sedan åkte vi hem..

Igår satt vi kvar en sväng efter skolan å räknade på några uppgifter, det gick bra :)
Sedan drog jag hem en sväng, då jag käkade, slappade å fixade till mig lite. Vid 19-tiden drog jag mot Allhuset där det var Välkomstpub.. Det var inte så mycket folk där då, men det var endel som jag kände iaf. Så vi drog igång ett ölspel som heter Kapsa(?), man skulle kasta kapsyler i varandras glas åsså var man tvungen att dricka om nån träffade ens glas å sådär.. Det var faktiskt mycket roligt, å jag lärde känna en massa nytt folk :)
Helt plötsligt så var det skitmycket folk där, riktigt skojj :) Det var ett bra band som spelade så vi dansade väldigt mycket! Me like!
I och med att det var onsdag så slutade ju tunnelbanorna gå strax före ett, så det var nattbuss som gällde. Vi var tvungen att byta några gånger innan vi kom fram..


Marcos i väntan på fyllemat :P

Idag har det slappats :P Sov länge, har spelat guitar hero, snackat å haft det mysigt :) Blev lite pluggande faktiskt också, det är jag stolt över :) Men nu är jag hemma igen å orkar inte göra nått.. Ikväll är det Crank på tv iaf, det är en mycket bra film så den ska vi kika på..

Jaa, nu har jag gett er en rejäl uppdatering om vad som händer i MimmiCarolines liv.. Å som ni märker så har jag det riktigt bra. Jag njuter av livet :) Så härligt!


PusselipussPuss!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Ojoj vilken heting.. ;o)



Tack vännen för alla fina ord du har skrivit till mig och om oss..

Jag blir alldeles tårögd av glädje!

DU är min underbara vän!

Och jag ser fram i mot att få träffa dig <3 och det är snart hoppas jag..



Love you too.. =)

Pussar

2010-01-22 @ 16:31:51
URL: http://finatapeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0