PluggelipluggPlugg!

Igår orkade inte AZ följa med mig till gymmet så jag gick dit själv ändå rå.. Det var asmycket folk där när jag kom dit, mest karlar, me like :P Haha.. Det var väldigt trevligt att ha lite svettiga män att kolla på medans jag sprang, å dessutom så orkade jag springa 20 minuter i streck vilket är bäst hittils. Känns som om att jag kanske hade kunnat orka i 5 minuter till också men jag får så jädrans ont i fötterna, jag har helt fel skor! Efter springningen så blev det lite maskiner på ben, armar, rygg och mage, sååå skönt!
Efteråt gick jag in på Ica å gjorde en halvstor inhandling av mat, det blev två kassar å totalt 340 kronor..
När jag kom hem satte jag igång ugnen, slängde in torsken på defrost å satte lite vatten på kokning innan jag hoppade in i duschen. När duschen var avklarad började jag laga till fisksufflé, me like a lot! Det blev väldigt lyckat denna gång :) Dessutom en middag och två matlådor!
Å när detta var färdigt så kikade jag och AZ på ett avsnitt av Greys Anatomy, det var ett bra och roligt avsnitt :)
Jag gick till sängen ganska så tidigt å drog igång det senaste avsnittet av Heroes.. Jag tycker faktiskt att serien är ganska bra trots att de har gjort så många avsnitt, den håller fortfarande måttet :P Slutade väldigt spännande!

Idag har vi ju inga föreläsningar men vi hade kommit överens om att vi skulle träffas å plugga ändå, så det var bara att kliva upp samma tid som vanligt.. Vid 10-tiden började vi plugga å höll på tills klockan var ca 18.00.. Det har varit en mycket givande dag, vi har gått igenom alla punkter på kapitel 3 å alla utom 2 punkter på kapitel 4. Så nu har vi så gott som alla fyra kapitlena nedskrivna, nu ska vi "bara" kunna dem utantill också innan fredag :S
Det känns absolut inte omöjligt, men väldigt svårt! Det är totalt 42 olika punkter att lära sig. Å en punkt är inte så lite ska jag be att få tala om, punkt 3 på kapitel 4 lyder såhär:

Kunna visa att det arbete som krävs för att lyfta ett föremål i ett homogent gravitationsfält är "mgh" (oavsett eventuell förflyttning i sidled), samt ge ett enkelt exempel (med numeriska värden) som illustrerar hur denna formel kan användas i samband med arbete-energi teoremet.

Så ja, det är jobbigt att lära sig alla definitioner och bevis utantill. Lättare äre iofs om man lär sig härleda alla själv från någon lätt formel, men det är också jobbigt, det blir så himla långt då.. Men som sagt ingenting är omöjligt :) Å jag tycker att det är intressant! Det blir en hel del diskussioner också när vi sitter så många å pluggar tillsammans, ibland leder det till väldigt spännande slutsatser :P Men me like it!
Vi hade en liten rast sådär mitt på dagen också, å då passade jag och Johan på att göra en rebus på tavlan medan de andra gick å handlade snacks på ica :P Haha, den blev väldigt fin måste jag säga.. Skönt att ha lite skojj mellan allt tänkande också, det blev även endel badmintonspelande :P Hehe..

Jag har försökt lägga in några bilder här på bloggen men det gick inte.. Så idag blev det bara en massa text.. Håller iaf på att lägga in bilder på facebook, men det tar en förjävla lång tid för det går inte att använda den snabba versionen av någon otroligt störig anledning!!

Det får vare alles for to day.. Vi hörs imöran igen då!


PusselipussPuss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0