Ändring i planerna :S!?!

Puh! Nu har jag stressat färdigt för ikväll iaf.. Shit, ändring i planerna är inte min grej ska ni veta.
När jag har planerat något, då planerar jag det väldigt noga och ser framemot dagen då det kommer ske. Jag bestämmer allt i minsta detalj och ser allting framför mig. Lixom hur det kommer se ut, hur det kommer kännas, vad jag ska ha på mig för kläder osv.. Å när en plan av nån anledning måste flyttas fram, ändras eller ställas in får jag nästan panik, eller jag får panik! Jag vet inte riktigt varför men jag hatar när saker och ting inte blir som det har varit bestämt. Jag tappar kontrollen över den dagen och då blir det kaos i skallen.. Det behöver inte ens vara en dag heller, det kan vara en timme det handlar om, helt enkelt om det har planerats att man ska göra nånting.. Det är nog en svaghet som jag har. Ibland kan jag till och med bli ledsen och känna mig sårad om nån vill ändra i "planen". Mycket kontigt, men sån är jag..

Iaf så blev det en sån dag idag.. Men jag måste då berömma mig själv och säga att jag hanterade det mycket bra. För att komma till saken så vet ni alla om att jag har pratat så mycket om att jag längtar tills på onsdag eftersom att Jessica kommer till Stockholm då å att vi ska mysa å gå på stan osv.. Å att vi på torsdagen ska åka upp mot norrlandsskogarna igen för att fira jul. Det jag däremot inte har berättat är allt som jag har planerat under detta dygn och samordnat med mina två kära vänner; Hanna & Issa att de ska få åka med i bilen upp mot Gnarsp på torsdag..


Sliten Mimmi redo att åka till skolan..

Å idag blev det totaländring i planerna!! I och med att det har varit ett sånt dåligt väder och dåligt väglag för bilkörning insåg både jag och Jessica att det kanske inte var den bästa planen att hon skulle åka till Stockholm just nu lixom. Jag skulle inte alls känna mig lugn eller bekväm med att hon skulle köra hela vägen ner hit på onsdag själv med Fabian med detta väglag. Jag har inte varit orolig förens nu då man har hört om alla olyckor och folk här å där frågar en om man verkligen ska åka bil osv, å jag tror fortfarande att det egentligen skulle gå bra så länge man kör lugnt. Men jag skulle aldrig pusha Jessica det minsta på att köra ner om hon känner en gnutta oro över körningen, jag skulle ju aldrig kunna förlåta mig själv om det hände något..!
Så vi kom båda överens om att jag skulle ta tåget istället. Som TUR var fanns det biljetter kvar till ett tåg som går imorronkväll klockan 18.30 och som TUR var skulle Hannas morbror åka upp till Gnarp på torsdag så att både Isabelle och Hanna kunde åka med honom.. Så allting ordnade sig till slut.

Nu har jag stressat runt här i lägenheten och försökt koncentrera mig på att packa väskan, städa och rensa kylskåpet.. Å jag blir verkligen stressad när det blir ändringar på det här sättet. Jag har förmodligen glömt nå viktigt att packa ner, men får väl se till att överleva utan de då. Å städa hann jag inte, det ser förjävligt ut i lägenheten å nästa gång vi kommer hit är inför nyår, men får väl städa då rå helt enkelt. Slängt det som kommer hinna bli äckligt från kylskåpet har jag gjort iaf. Å nu är jag så trött att jag ser i kors, jag måste sova för att kunna orka upp å bege mig till skolan imorron å plugga en sista gång innan mitt "jullov".


Tuffa Isabelle njuter av ett glas rött :)

Idag har pluggandet gått superbra :D Vi har blivit klar med hela laboration 4, nu äre bara de muntliga redovisningarna (som vi inte kan göra förens 3-4:e januari) och den skriftliga rapporten kvar, å det kommer vi hinna göra då i början av januari när vi har föreläsningstiden. Så det känns riktigt najs! Dessutom har vi pluggat ännu mera analys och det börjar kännas riktigt bra, jag känner mig redo för en tenta nu :) Så imorron kommer vi börja plugga på Algebra2 istället, man kan ju inte älta i samma grej allt för länge under denna tidspress..
Iaf kom Isabelle förbi skolan fram mot eftermiddagen och jag åkte sedan därifrån med henne. Vi var båda hungrig så vi köpte oss en tallrik kött och ett glas rött vin på Drottninggatan..


En köttbit, göttans :P

Det var gott, inget speciellt direkt men vad kan man förvänta sig från en barmeny rå!? Å det är ju alltid trevligt att lyxa till vardagen lite..
Som jag sa så är jag skitrött så jag måste sluta nu. Ska försöka slänga iväg ett inlägg imorron bitti innan jag drar till skolan. Men jag hoppas att ni alla sover gott!


PussPuss!!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Ha ha, sådan är Jag med. En annan sak som stressar mig är när folk inte kan bestämma sig så man går runt och väntar på att få börja ställa in sig och planera dagen eller resan eller what ever...

2010-12-21 @ 00:39:19
URL: http://charlottala.blogg.se/
Postat av: Hanna S-B

Hjälper dig att städa när vi kommer till Stockholm jag stumpan :) Hoppas resan går bra så syns vi snart!

<3

2010-12-21 @ 13:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0