Jag kommer klara det här!!!

Å så vare fredag igen då.. Den här veckan har gått väldigt fort tycker jag. Skönt, jag längtar till jul som bara dän! Å innan det blir jul kommer min storasyster Jessica ner ett dygn för att umgås, hur skoj kommer inte det bli rå :) Hon har såklart med sig minstingen Fabian också :) De kommer ner den 22:a, då kommer vi åka å julhandla lite å sedan åker vi hem till mig och äter god mat med något glas vin till. Så mysigt! Dagen efter beger vi oss upp mot norrland igen för att fira jul där.


Här syns det att löshåret redan är slitet.. Suck..

På tal om jul så har inte jag handlat en enda julklapp.. Bad, very bad av mig.. Eller där ljög jag, jag har handlat EN julklapp. Men inget mer.. Får se till att fixa det imorron eller den 22:a.. Jag tycker att det är roligt att köpa presenter, iaf när man vet vad man ska köpa. Men när man är student så är man inte så rik å tyvärr begränsar pengar en hel del för en. Fast det sitter ju egentligen inte i pengarna när man får en present, det bästa som finns är nog att få en present som är väl genomtänkt och planerad, den kanske till och med var gratis men så perfekt lixom.. Sånt är roligt att lyckas med, nästan till och med roligare att ge bort en sån present än att få en tycker jag..


Marcos går igenom differentierbarhet med mig :)

Idag har jag iaf varit på skolan hela långa dagen. Jag och Marcos träffades klockan tio för att plugga tillsammans. Först blev det numeriska metoder, alltså labb 4 innan lunch och därefter blev det Analys 3. Vi började gå igenom vår tenta som vi hade i lördags som båda kuggade. Å nu när man ser på den känns allt så lätt. Gud vad irriterad jag blir på att jag inte lärde mig sånna där enkla saker! Den 11 januari kommer jag ha min andra omtenta på kursen å då ska jag inte bara klara tentan utan det ska gå jädrigt bra också! Det kommer det göra, det vet jag!

Jag och Marcos har lagt upp hur vi ska plugga nu också inför det tre kommande tentorna plus slutet av laboration fyra. Vi sitter i precis samma sits vilket är skönt då vi kan hjälpa varandra att klara av detta. Vi gjorde iaf upp ett schema idag med alla dagar som vi ska träffas på skolan å plugga på. Vi kommer träffas varje dag fram till tentorna förutom ett uppehåll över jul och nyår 22/12-2/1.. Nedan ser ni min slarviga skiss över schemat :P


Schema inför de tre kommande tentorna; Analys3, Algebra2 och Numeriska metoder..

Benji och Victor klarade tentan i lördags så de har ju börjat plugga på muntan som också hör till. Muntan är den 27:e december, jävligt trevligt datum att ha det på måste jag säga, fy faan.. Så på så sätt kan jag ju vara glad att jag kuggade :P Haha.. Å om man kuggar muntan två gånger måste man göra om tentan också.. Så jädra dåligt alltså.. Muntan är betydligt svårare, för då ska man kunna härleda, bevisa och definiera en massa olika formler, metoder och satser.. Jag gruvar mig som fan inför den, men en sak i taget..


Benji härleder gränsvärdet för en funktion där x går mot noll och där x går mot oändligheten..

Jag kom hem vid sextiden och började genast laga till lite lasagne, också en favoriträtt :) Denna gång räckte det till en middag och fyra matlådor, så perfect alltså! Enkelt att värma och gott trots att det varit i frysen, såå naaajs! Självklart skare vare "lite" Felic kethup till också, annars gåre inte :P Å mjölk dricker jag nog bara när jag äter pasta, det passar så bra till det tycker jag. Annars tycker jag inte att mjök är direkt gott, men då kan jag sluka flera glas på några sekunder.. Fan va knäppt kom jag på nu :S :P


Mumma, lasagne :)

Det får vara allt för denna gång.. Jag skriver igen imorron ska ni se :) Ha en fortsatt trevligt fredagskväll!
Puss&Kram!!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

He he, jo jag har hunnit med mycket jag. Adriana blir 2 år i april och Leonora blir 3 månader den 20:e, så här är det full fart om dagen. Jag bor nu tillsammans med min sambo i Norge i ett hus som det renoveras i för fullt, har bott här sen juni-07. Hur trivs ni i storstan då?

2010-12-17 @ 22:58:01
URL: http://charlottala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0