Misslyckandets dag..

Idag vare väl en mindre bra dag så att säga.. Jag kalrade med andra ord inte tentan! Vad less jag blir.. Å jag känner mig kass. Denna termin har jag kuggat tre av tre tentor, sååå dåligt! Men det var en klar förbättring från förra tentan iaf.. Men ändå.. Faaan å! Tur att det är fler i samma sits så att man fortfarande kan plugga tillsammans och slippa känna sig ensam.. Innan jul nu så har jag Analys 4 att göra, den tentan är 22:a december, å jag kommer förmodligen inte klara den heller för den har jag verkligen inte hunne plugga till å inte heller fattat nå av på föreläsningarna.. Så jag kommer få en tuffstart i början på nästa år; då kommer jag ha omtenta i Analys 3 den 11/1, tenta i numeriska metoder den 12/1, omtenta i algebra 2 den 13/1 och (förmodligen) omtenta i analys 4 den 14/1..!! Å om jag klarar Analys 3 då ska jag dessutom ha munta i den. Veckan efter denna kommer dessutom nya kurser starta.. Känner mig redan sönderstressad, va fan ska jag lägga ner tiden på? Känns ju som om att jag kommer prioritera analys 3 och algebra 2. Nu innan jul vore det skönt att hinna klart med laboration 4 på numeriska också, men vete fan om vi hinner, har till 4/1 på oss, men jag vill ju försöka vara lite ledig också.. Ååå, vad less jag är på skolan just nu.. Bläääää!


Moi ida..

Jag och AZ bestämde oss iaf för att baka lite idag :) Fast det blev inte särskilt lyckat :P Haha, vi skulle ge oss på att baka Pariserbullar för jag berättade för henne om hur gott det brukar vara när mormor gör det åsså hittade vi receptet på nätet. Men allt blev det enda stort misslyckande, haha, ni skulle ha sett oss alltså.. Först råkar jag koka upp mjölken för varmt, den skulle bara vara kroppstempererat å ändå hävde jag i jästen å tänkte inte på att den skulle vara död då, det upptäckte vi sen om man säger så :P Å när vi höll på å knåda degen insåg jag att vi hade glömt hä i ägget, haha :P Så då la vi det på bara å försökte knåda in det.. Dessutom hade vi ingen bra maskin eller visp för att arbeta degen med. När degen hade "jäst" klart skulle vi dela dem i bollar å sedan häva in vanlijkräm i, det var vi riktigt käss på så de såg ju ut som jag vet inte vad.. När vi äntligen tar ut dem från ugnen börjar det ryka som fan å vår (nya, braa) brandvarnare startar. Den sitter skithögt upp så det är svårt att nå till den, men jag ställde mig på en stol å slog med en tröja runt om för att vifta bort röken å AZ öppnade en massa fönster :P Hahha, snacka om kaos alltså, herregud. Å ja just ja, jag glömde berätta att vi inte heller hade köpt nå bakplåtspapper så bullarna blev alldeles platta å halvt brända i botten.. Hur kass får man bli egentligen!?
Vi åt iaf två var å smaken var väl inte så dålig, men går inte ens att jämföra med mormors... Får väl kanske ge det ett till försök, å då framför allt se till att inte jästen dör innan man använder den :P


AZ är lite kritisk till vår bakning :P

Näw, fy nu vill jag att denna dag ska vara över åsså äre nya friska tag imorron. Vi hörs då. God Natt folket!
Puss!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Men älskade vän.. Jag vet att du inte är värdelös och att du kommer att fixa dessa omtäntor, men sjukt att alla ligger dagen efter varandra, hur skall man hinna plugga? Du är jätte duktig och kommer att fixa detta, Sen är du värd en riktig låååång ledighet..:)



Jag tror att ni lyckas med bullarna nästa gång..:) ett tips är att knåda allt i en bunke sen ta ut den på bordet och knåda lite extra..;)

Massa pussar och kramar till världens bästa Mimmi..:)

2010-12-14 @ 09:46:39
Postat av: Svamp nr 2

Du fixar det! Det vet jag!

2010-12-14 @ 21:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0