Studenttjej :)

Idag åkte jag till skolan till strax efter nio som vanligt. Då var jag alldeles själv där. De flesta andra gick på föreläsningen, men den sket jag i för jag fattar ändå inget av det han säger. Å det visade sig att jag hade rätt för de andra hade typ inte fattat nå även denna gång, medan jag faktiskt fick en hel del gjort på rapporten. Så jag kände att jag gjorde ett bra val där. Vi alla käkade tillsammans vid tolvtiden, satt ute idag också, fast det var lite kyligare trots att solen sken för fullt. Sedan vare bara att bege sig in i datorsalen igen å fortsätta skriva.. Det är inte bara att skriva labbrapport ska jag säga er, kommer ihåg att jag tyckte att det var jobbigt i gymnasiet men det går ju inte ens att jämföra. Då skulle man typ skriva 2 sidor där man beskrev hur man gick till väga, idag har jag redan hunnit skrive 7, är fortfarande inte klar å man skriver en massa teori bakom det hela å en jädrans massa skit.. Men men, som sagt var, har skrivit 7 sidor idag å det är ändå rätt så bra. Är nästan helt klar med alla olika anpassningar och beräkningar som vi gjort å sedan är det bara diskussion och slutsats kvar, samt även kolla igenom allt å finslipa. Jag var kvar på skolan till nio typ tror ja. Jag, Sean, Lovisa & Jocke var de sista som lämnade byggnaden. Vi belönade oss med en hamburgermeny innan vi drog hem :) 

Eftersom att det har gått rätt bra idag så bestämde jag mig för att jag kunde boka en biljett :) Så imorgon klockan 14.30 bär det av mot underbara Hudiksvall! Det ska bli så skoj att träffa min kära familj! Jag kommer inte kunna vara helt ledig hela helgen utan jag tänker ta med mig lite räkneuppgifter å tänker även försöka hinna med att skriva diskussionen eftersom att jag inte tror jag kommer kunna göra det imorgon. Imorgon har jag btw min första föreläsning inom astronomin :) Det ska bli spännande att se vad det är för folk som har valt det, vad det är för lärare och i överhuvudtaget hur kursen kommer kännas. Just nu har jag höga förväntningar eftersom att det trots allt är denna inriktning som jag har valt :)

Jag orkar inte lägga in dagens bilder, men det var inte så många, bara när vi sitter å äter lunch.. Inget spec :P Idag har iaf jag, Lovisa & Sean tillsammans lyckats haft 3 nervsammanbrott och 7 skrattanfall :P Så länge den goda sidan övervinner den onda fungerar det ju :) Haha.. Det blir lixom så extremt när man nöter såhär länge i skolan varje dag, det är som blod, svett å tårar! Man är en enda stor familj, där man lär känna alla sidor hos de andra personerna, man delar så mycket tid med varandra att det inte kan bli så mycket annat.. Å jag trivs riktigt bra med det, jag är så lyckligt att jag har hamnat med så underbara personer, vi har så mycket utbyte av varandra :)

Näe, nu ska jag ta å packa väskan, tvätta av mig sminket, lägga mig i sängen å kika på de nyaste avsnittet av Gossip Girl, läsa några sidor i Harry Potter 6 å sedan somna :) Ska försöka pallra mig upp för att träna imorron innan föreläsningen.. Så god kväll på er så hörs vi imorron..

PussPuss!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0