Mycket plugg!

Tjolahopp!

Dagarna bara rusar iväg nu.. Tiden går fort.. Jag har fullspäckatschema så det kan ju bero på det, å alla som känner mig vet att jag tycker om att ha mycket att göra :)

Mina dagar ser ut ungefär såhär nuförtin:
Måndag-Fredag träffas jag och gänget klockan 09.00 på skolan för att plugga tillsammans (vilket ger så mycket mer än att plugga själv). Vi käkar lunch (våra egna matlådor) vid 11-11.30 tiden.. Pluggar vidare, och 12.45 börjar föreläsningen, den håller på till 14.30. Fast på onsdagar e det ingen föreläsning så då brukar vi plugga till 15.00-tiden ändå.. Efter föreläsningen drar jag hem, de andra brukar stanna kvar ett tag till ibland.. När jag kommer hem lagar jag mat både till kvällen och till lunchen dagen efter. Jag käkar å kikar på en ny serie som jag börjat kika på; Entourage. Å sedan pluggar jag i typ 3-4 timmar till.. Försöker att få till ca 8 timmar plugg varje vardag.. Än så länge försöker jag vara ledig på fredag efter föreläsningen å hela lördagen, å på söndag pluggar jag ca 4 timmar..
Jag känner mig duktig och ambitiös! Fast jag känner mig ändå inte riktigt nöjd. För det är väldigt svårt och jag har inte hängt med på allt, särskilt inte analysen. Det är jobbigt att hela tiden ligga steget efter. För så fort jag tycker att jag börjat smålära mig endel så kommer det något helt annat dagen efter.. Det gäller verkligen att ligga i och att vara skärpt. Jag gör så gott jag kan nu, å jag hoppas på det bästa.

På onsdag har vi den första etentan, jag e nervös, fast det e iaf på algebran å den har jag bättre koll på än analysen.. Ni alla får hålla tummarna för mig så ska det nog gå bra :)

På onsdag kommer även Hanna och Issa ner, det ska bli trevligt att få träffa de små brudarna :) Det blir förmodligen en liten utgång då, jag måste ju få fira att jag klarat tentan..

Helgen som har varit var väldigt rolig.. Det var avslutningsinspark; gasken! På dagen hade vi stadskampen, vi var olika lag, å alla lag fick två papper med uppdrag och uppgifter som skulle göras.. Endel pinsamma, endel roliga, endel jobbiga, endel kreativa m.m det var skitroligt :D
Sedan var det dags för självaste gasken, den började med; fördrink, middag, sång å en massa underbar och rolig underhållning på kräftriket. Jag hade superskoj, snacka om välordnat! Å vi små yngel blev äntligen accepterade som GRODOR :) Jippi! Å staben visade sina rätta jag (ordagrant ;P) Hehe..
När middagen var över begav vi oss mot universitetet och naturvetenskapliga fakulitetens egna lilla hak; Gröna Villan :) Där var det pub å dans! Även där var det roligt :)
En otroligt lyckad toppendag måste jag säga, länge sedan jag hade så roligt :D!!
AnnaZara var bara några meter bort i deras hak på fest, så vi tog iaf en taxi hem med två av hennes klassvänner. Det var skönt. För det e inge kul att åka tunnelbana sådär vid 3-tiden på natten..

På fredag kommer pappsen ner :) <3 Det ska bli underbart! Det var så längesedan jag träffade honom nu. Jag undrar vad vi ska hitta på för skojj. Han har alltid en massa planer :)

Näe, nu var det sovdags igen då.. Ska upp om 8 timmar.. Försöker alltid sova 8 timmar också, för det har jag hört ska vara den bästa sovlängden :S?
God natt allihopa! Föresten så ska jag knäppa lite bilder på lägenheten våran å lägga upp, så att ni får se hur fint vi har det..  Over n'out..

Kommentarer
Postat av: jessica

Å min kära syster..de låter som du har det super i sthlm :) vill osså dit..saknar dig jätte jätte mycket, Love you puss

2009-09-11 @ 17:56:00
URL: http://jessicaolsson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0