Mindre bra dag...

Idag vaknade jag av att AnnaZara väckte mig (eftersom att jag själv inte kan ställa klockan längre) å steg upp, duschade å gjorde mig iordning som vanligt. AZ gick till skolan å jag bestämde mig för att ta en plugga-hemma-morgon :) Gjorde övningstentor på nätet å klarade de båda som var utlagda å gjorde lite problemsamlingar. Så hittils e dagen bra.. Vid 11.50 stog jag å väntade på bussen mot skolan, det var den sista jag kunde ta för att hinna i tid till föreläsningen.. Bussen kommer å jag tar upp SL-korts "hållaren" som vanligt å är beredd att visa upp kortet, men då upptäcker jag att det inte är något kort i hållaren :O :S! Så jag var tvungen att kliva av bussen igen..
Jag fick alldeles ont i magen när jag tänkte på att jag hade tappat bort SL-kortet som kostade nästan 1800 kronor! Jag skyndade mig hem å letade överallt där det kunde tänkas ligga, men hittade det inte någonstans.. Jag blev så less på mig själv.. Jag hade alltså tappat bort det någongång i fredags när jag åkte hem från krogen, för det var sista gången som jag använde det :( SKIT! Dessutom missade jag förläsningen!
Jag bestämde mig för att åka in till stan för att kolla upp om någon mobil-affär kunde tänkas laga min mobill, å blev då tvungen att köpa en såndär SL-remsa för 180 kronor! SKIT!
Å ni som har missat att min mobil e sönder (även den sen i fredags), så e den sönder på det sättet att displayen är alldeles svart.. Jag kan ta emot samtal, ringa, lyssna på musik, ja allt. Fast jag ser ingenting, så det är mindre roligt när jag får sms, det är otroligt frustrerande.. SKIT!
Iaf så gick jag in på Phone House, men de lagade inte mobiler som de själv inte hade sålt.. Nähä.. Så då gick jag in på OnOff å de kunde laga mobilen, men då kostade det 1050 spänn bara att få den kollad å sedan får man ett kostandsförslag därefter, hon sa att det kunde kosta upp emot en 2000-3000 kronor! SKIT!
Jag åkte hem igen..
Tänkte att jag skulle deppa ner mig ett tag i soffan så jag hoppade av i Sumpan för att gå förbi coop å hyra en film.. Å när jag kommer dit så är uthyrningsmaskinerna trasig, såklart. SKIT!
Men så kom jag på att jag kunde baka lite sockerkaka för att bli på lite bättre humör, så jag köpte ägg och smör för jag visste att AZ hade bakat chokladkaka förra helgen å att det fanns mjöl å allt det andra hemma..
När jag kom hem satte jag på ugnen å smälte smöret, började vispa ägg å socker, då jag insåg att det enda som fattades var bakpulver! SKIT! En sån litet detalj fick mig verkligen på dåligt hurmör, men jag pallrade mig till affären igen å köpte det..
Medan sockerkakan var i ugnen snokade jag runt på SL å kollade om man på något sätt kunde spärra sitt borttappade kort å få ett nytt för en mindre summa pengar, men icke.. Jag kollade vad ett nytt skulle kosta från och med 1 oktober å såg att det var 800 kronor..
AZ kommer hem å jag berättar allt för henne, hon påstår då att det inte kan vara så "billigt" med ett nytt SL-kort, så vi går tillsammans in på hemsidan å jag inser att jag läst fel och att hon har rätt. Det kostar 1300 kronor för ett nytt. SKIT!

Bad bad day!

Men men.. I'm alive! Så jag pratade lite med Issa å hon skulle kolla upp hur jag billigast skulle kunna laga mobilen genom telia iaf, så vi får hoppas att det ger lite bättre svar imorron. Å jag får helt enkelt köpa ett nytt SL-kort, jag måste ju ha det å det är den billigaste lösningen, trots att det är dyrt.. Jag får vara tacksam över att jag har levt på min sista lön ända tills nu så att jag trots allt faktiskt har pengar till dessa otroligt onödiga men samtidigt nödvändiga utgifter!

Jag har iaf haft en toppenhelg! I fredags bjöd jag Lovisa, Johan och Niklas på tacos hemma hos hos :) Det var både mysigt å roligt. Sedan begav vi oss till KlubMalibu, men som nästan alltid så är det roligast på förfesten.. Iaf så sov de alla hos mig, så vi hade en rolig liten fnittermorgon på lördan..
När de åkte städade jag å gjorde fint tills nästa besök skulle komma; AnnaMia! När gravida bruden kom börjades vårat tjatter, and me like a lot :) Under dagen hann vi med att prata om mycket som sagt var å vi lagade god mat å kikade på film. En mycket mysig och lugn lördag! Tack vännen!
På söndag for AnnaMia hem å jag blev lämnad ensam, för AZ var i Gnarp hela helgen.. Jag slappade heeeeela dagen! Det var skönt :)

Yeye, det e väl dags att sova igen.. Jag ska försöka att inte få några mardrömmar.. :P


Pusselipuss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0