Seminarie - not a favourite

Ligger i sängen och tänkte skriva några rader innan jag somnar.. Har precis kollat på Inside man som gick på tv, jag har sett den förut och jag tycker att den är bra. Lite udda, lite konstig och man blir väldigt fundersam efteråt. Jag gillar sånna filmer starkt, ibland kan det vara frustrerande men oftast är det bra :)

Idag har jag pluggat!!! Var i skolan strax före 09.30 och lämnade skolan typ 17.45.. Kom hem lagade till makaroner och korv, vilket gick fort, åt, å satte mig å pluggade igen.. Vilket öde.. Plugg, plugg, plugg å plugg.. Trots det så har jag fortfarande inte löst alla uppgifter inför morgondagens seminareredovisning.. Jag MÅSTE klara alla uppgifter de tre sista gångerna nu, annars måste jag kompletera :/ Jag varken vill eller hinner med det känns det som..
Men ett plus idag var iaf att jag gick på mattehjälpen och fick hjälp med ett induktionstal, jippi!! Så nu har jag klarat 8 uppgifter på problemsamlingen, varav en, den där induktionsuppgiften som jag ska lämna in skriftligen.. Å om allt går som det ska så har jag skaffat mig ett bonuspoäng inför sluttentan :) Så kommer det fungera varje vecka nu.. Alltså en problemsamling läggs ut med 10 uppgifter, man har ungefär en vecka på sig att lösa dem, å om man klarar minst 7 varje gång så kommer man totalt få med sig 3 bonuspoäng inför tentan.. Det gäller båda kurserna; Analys & Algebra.. Så det ska jag verkligen försöka fixa!

Ihelgen är det mycket  som ska hända.. Det ska bli intressant :) Mycket spännande... Bara jag inte stressar för mycket, jag är ganska bra på att ha ett fullspäckat schema, men med skolveckor som dessa så måste jag lära mig att ta det lungt också.. Å då passar det ju oftast bra på helgerna :P
Det får bli nästa helg ;)

Nu ska jag sova.. Har redan varit uppe för länge..


Sov gott alla underbara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0