Onsdag&Torsdag

Igår var jag på Serveramässan :) Hasselagänget hade en plats över å frågade om jag ville följa med, självklart ville jag det :) Jag åkte dit efter skolan, gick runt å smakade på olika grejer, me likee.. Sedan var vi på ett seminarium som Anders Lundin höll, det var om att våga satsa. Det var lite segt i mitten, men annars så var det bra.. Jag åkte hem å gjorde mig i ordning för kvällen.
På något vänster så lyckades jag få med mig AZ när jag skulle tillbaka till mässan :) Ronny fixade så att hon också kunde följa med på middagen!
Det var olika buffébord med lite smått å gott på, å så var det en bar i mitten. Allting var gratis såklart :) Anders Lundin var kvällens värd.. Å ett coverband spelade, undra om de inte hette; Time machine :S
Kvällens höjdpunkt var Alcazar som var där å sjöng och underhöll oss. Det var mycket folk på mässan, ungefär 800-1000 pers, så det var roligt :)
När klockan blev ungefär 22.30 stängdes mässan ner å vi tog taxi till Medis.. Efter lite velande så bestämde vi oss för att gå in på DeBazer (stavningen?), jag har hört talats om det förut men aldrig varit där. Det var rätt så mysigt faktiskt, en stor scen, halvfullt med folk, men det var ju bara en onsdag också så.. Det var ett band som spelade när vi gick in, jag hade då ingen aning om vilka det var utan bara att det var vilket coverband som helst som försöker att bli något mer. Men tydligen så visste både Johan och Kristoffer vilka de var, så de kunde till och med sjunga med på låtarna :)
Vi var där rätt så länge, pratade med varandra och med nytt folk, det är alltid lika roligt tycker jag! Men efter ett tag så började det tunnas ut så vi bestämde oss för att dra vidare.. Jag kommer inte ihåg vad det andra stället vi gick in på hette, jag har så dåligt namnminne, men det var en pub/klubb, rätt mysig å spejsad. Å som vanligt i denna stad så kan man alltid räkna med att man stöter på någon, å visst gjorde vi det :) Johan Jernberg och Magnus Jonsson var där, det är alltid lika roligt att inse hur liten jorden är :)! Vi umgicks, drack å pratade.. Men när klockan närmade sig två var det dags för lite MackeDonken, gottigotti!
Grabbarna skulle dra hem till sitt hotell som låg vid centralen så vi fick åka taxi med dem dit. Men sedan skulle jag och AZ ta oss hem också. Å tunnelbanorna hade ju slutat gå, så vi var tvugna att hitta någon nattbuss som passade. Å det var inte det lättaste kan jag säga, det står ju lixom inte vart de går någonstans, bara slutstation och via något..
Som tur var så stog det en jättetrevlig kille å väntade på en buss, å turligt nog så hade han en iphone, så han gick in på SL.se å kollade vilken buss som blev bäst för oss att ta. Å ja, vi hade tur igen, den skulle komma om typ 5 minuter å han skulle åka samma buss..
På bussen började vi tre disskutera alla möjliga olika saker, men framför allt hans affärsidé! Det var väldigt intressant å jag tror faktiskt att det kommer kunna bli en stor succé. Det var även roligt att själv kunna säga vad man tycker om vissa saker, hur det skulle kunna vara bättre å sådär, han lyssnade, sa emot å tog in det vi hade att säga.. Så det var en riktigt trevlig busstur :) En väldigt lyckad och rolig kväll!

I onsdags klarade jag btw tentan också :) Wiehooo :D Det är en sån skön känsla, man känner hur självförtroendet växer i några sekunder! Nu är det bara en etenta kvar, å den är på onsdag, vore så skönt att klara den också.. Har pluggat lite ikväll, klarade väl ungefär hälften av alla uppgifter på problemsamlingen, å även om det låter dåligt nu, så har jag lärt mig av erfarenhet att jag imorgon kommer kunna minst 80% efter att ha disskuterat mig fram till ett svar med mina vänner.. Så jag tänker inte få panik som jag fick de första gångerna :)

På kvällningen här fick jag ett ryck å började baka lite chokladrutor.. Det är nog mina favorit (mjuk)kakor.. Hittade ett recept på nätet å följde det.. Men måste säga att jag blev lite besviken, det skulle ha varit mer kakao i. Men får lära mig det till nästa gång. Goda var dom faktiskt ändå, men inte perfekt :P

Idag har jag kikat på väääääldigt många serier.. Alltså shit, jag följer så många. Jag bara önskar att dygnet hade fler timmar så att jag hann med allt :P Vilket I-lands problem jag har alltså..
Serierna som jag numera följer är; Greys Anatomy, Gossip Girl, One Tree Hill, Heroes, Entourage, Californication och Weeds.. Skulle även vilja börja se på True Blood, JohanFalk och det sista PrisonBreak (som förmodligen är skitdåligt i och med att de gjorde ett rejält slut, men som jag ändå bara måste se för att jag har följt vartenda avsnitt innan) men jag får vara lite realistisk å vänta med dem ett tag :P




Nä, nu är det snart läggdags för MimmsiPimmsi.. Så sov gott alla, så hörs vi!

BYE!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0