Bli Älskad!

Fredagen var betydligt bättre än dagen innan! Jag gick på seminariet å jag klarade nästan 4 hela uppgifter, vilket var bra för att vara jag :) Jag kommer fortfarande måsta komplettera, men jag är inte ensam om det så det ska väl gå bra..! Föreläsningen som var på eftermiddagen var helt ok, bara att tiden gick så otroligt sakta.. Men när den äntligen var slut så åkte jag upp till universitetet där jag mötte upp AZ å vi gick å tränade.. Det blev fredagsmysträningen - BodyBalance! Jag börjar gilla det mer och mer nu, det e en perfekt start på helgen. Å dessutom så får man faktiskt träningsvärk trots att det känns som om att man bara stretchar hela tiden :)
När det var klart så åkte vi hem.. Vi började städa för det såg förjävligt ut här hemma.. Men efter ca 1,5 timmar var det som himmelriket igen :) Jag lagade till lite tacos å sedan blev det idolmys! Eddie skulle ha åkt ut å det var ingen snack om saken!!!!! Han sjöng falskt å hade ingen utstrålning å jag bara skämdes när jag lyssnade på honom.. Men men.. Jag hoppas verkligen att han åker ut på fredag, då har vi de bästa kvar sen! För jag blev faktiskt riktigt impad av Calle, han har då växt som fan under tiden som varit! Det är roligt att se förändring..
När idol var slut tog vi fram PS2 och Singstar som AZ hade tagit med sig ner från Gnarsp :) Å vi sjöng å vi sjöng, jag vet inte hur länge.. När klockan var typ 01.00 drack vi till och med ett varsitt glas rött vin å hade det väldigt mysigt.. Vi sjöng i duett å försökte klå ett specifikt rekord, haha, tror att vi sjöng samma låt i över 2 timmar å trots det så hamnade vi bara på 2:a plats när vi bestämde oss för att sova :P

Hela lördag dag gick åt till att klå rekord på andra låtar :P Å vi var kungar! Åsså testade vi låten som vi sjungit hela natten innan å då tog vi första platsen på en gång :) Vi behövde bara sova över det så gick det bra! Det är riktigt roligt med Singstar.. Fast nu börjar jag bli lite less på det där låtarna å hon hade bara en skiva, så vi får se till att skaffa oss några fler så att man inte kan alla låtar utantill :P
Lite spontant bestämde jag mig för att gå ut, AZ skulle ändå på middag på juridik, å att sitta hemma själv e ju inte så roligt, speciellt inte en lördag.. Å Emma var sugen så det var inte så svårt, å hennes vän Lina ville också gå ut så vi sa att vi skulle förfesta hemma hos henne eftersom att hon bor på Söder å det var där vi ville gå ut..
Det var en väldigt händelserikkväll :)


Gör mig redo för utgång

På tunnelbanan in mot centralen stötte jag på AZ:s klassvän Felicia & hennes kille, vilket verkligen var ett sammanträffande.. De bor inte alls mot Sundbyberghållet å så vitt jag visste så skulle Felicia också på festen, men icke, dessutom klev dom in i samma vagn som jag satt i, de hade åkt fel, skulle egentligen ta den andra blåa linjen mot Akalla för att hälsa på en vän.. Jag tycker att världen är liten! Å när vi sitter där går det förbi en man som jag träffade förra helgen på centralen..

(Förra helgen: Det var ju Halloween å jag hade på mig en massa silvriga å glittriga saker.. Jag väntade på tunnelbanan mot Universitet när det plötsligt kommer fram en man och hälsar på mig, konversationen blev ungefär såhär:
Främligen - "Glitter och glamour ser jag.."
Jag - "Jo men visst vettu"
F - Han streckte fram handen och sa sitt namn
J - "Mimmi" sa jag å blev lite fundersam på vad det var för snubbe
F- "Är det Nina eller Karin du känner?"
J- Då fattade jag att han skulle på en glitter&glamourfest å att han trodde att jag också skulle på den, jag blev genast röd om kinderna när jag sa som det var till honom.. "Öhh, nee.. Jag ska på fest på universitetet.."
F - "Jaha, oj.. Vad pinsamt det här blev.."
J - "Nää då.. öhmm.."
F - "Okej, ne men.. Vad går du på universitetet då?"
Osv.. Vi stog å småpratade hela tunnelbaneresan å det hela kändes bara konstigt å obekvämt.. Men men :P Det var rätt roligt också..
)

Det jag ville säga med det var återigen att världen är liten! Hur stor chans är det att stöta på samma människa igen, på en annan plats, å i en liten tunnelbanevagn.. Tydligen är chansen ganska stor..
När jag kom fram till centralen var Emma inte där å hon var försenad, typ en halvtimme.. Det var lite drygt, men vi möttes upp på Slussen iaf.. Därifrån tog vi tunnelbanan mot Farsta Strand å hoppade av på Blåsut.. Då visade det sig att Lina också var försenad så hon var inte hemma än.. Så vi satte oss i hennes trapphus å sprätte en öl :P
Vet inte hur länge vi väntade på hennes 30-45 minuter kanske, men det var lungt..
Vi satt hemma hos henne å snackade å lyssnade på musik, hennes arbetskollega Anna kom också, å när klockan var över midnatt begav vi oss mot Medis..
Vi letade efter; Ett ställe, men hittade det aldrig å det verkade inte vara någon som vi frågade som visste vart det låg heller.. Å medan vi letade så såg vi Mammas pojkar - Bobby, han stod som entrévärd eller något liknande till; Hotellet (?).. Det var roligt att jag såg honom bara för att jag har följt varje avsnitt av det programmet.. Kändes också som ett sammanträffande :S :P Han nickade ett hej till oss när vi gick förbi å vinkade att vi skulle komma in.. Men vi gick vidare..
Gick in på Kvarnen istället.. Jag trodde att det bara var en liten pub, men det var ju rätt stort där inne, så jag blev positivt överraskad :) Två dansgolv å en stor avdelning med sittplatser, perfekt!
Vi satt å pratade typ hela kvällen! Några trevlig män satte sig brevid oss å det blev genast en massa kackel på alla :) Tiden gick fort å sedan var det dags att gå hem..

Jag och Emma drog in till centralen å då kom vi på att vi var hungriga, så vi gick till MackeDonken :)
Vi beställde, fick hamburgarna å satte oss alldeles brevid kassorna.. Då plötsligt dramat bröt ut!
Två män började slåss å puttas.. En av dem sprang rakt mot oss, för att sedan gå in genom personaldörren bakom kassorna.. Den andre sprang efter.. Men då blev den förste utputtad av personalen flera gånger om.. Så båda hamnade typ 1,5-2 meter ifrån mig och Emma, vi satt som förstenade å visste inte vad vi skulle göra.. Det slogs, men sedan började den förste mannen springa igen.. Han sprang ett varv runt i lokalen å sedan kom han tillbaka mot oss å hoppade dykandes över kassadisken! Värsta jävla dramat, den andra kommer efter å skrek att han ville ha tillbaka sina 155 000 ikväll! Tror att den förste sprang ut genom bakvägen eller något.. Personalen fick lugna ner den andre, för han fortsatte skrika ett tag, men sedan blev det lugnt å jag vet inte vart de tog vägen.. 10 minuter senare ploppar det upp 2 poliser som såg helt bortkommna ut.. Tror inte att det kunde göra så mycket åt saken.. Jag och Emma struntade i det å gick till tunnelbanan..
Där skilldes våra vägar åt, så jag var tvungen att vänta själv i 10 minuter på att Hjulstatåget skulle komma.. Men det var inte heller tråkigt för då kommer det fram en väldigt trevlig kille som börjar prata med mig :) Så tiden gick fort.. Tror att jag kom hem typ 4.00-4.30.. Så det var jävligt sent.. Men jag hade haft det riktigt skojj!

Igår var det en slappsöndag som vanligt :) Jag & AZ kikade på en massa avsnitt av True Blood, det gillas! Å jag åt fruksallad, det är så fräscht, gott och svalkande!
Det hände väl inte så mycket mer tror ja :/
Joo, vi såg på; Ensam mamma söker! Har kikat på nästan alla avsnitt å igår var det det sista avsnittet! Å jag började grina.. Av lycka! Om man brukar grina på grund av lyckliga slut på film så var det absolut tillåtet att göra det nu, för det här var på riktigt! Jag fattar inte.. Finns det lyckliga slut i det verkliga livet..!? Jag har så svårt att tro på det, men när man såg dessa par, när de äntligen fick vara tillsammans å säga sin kärlek till varandra.. Det bara gnistrade kärleksstrålar om dem! Alltså det var så lyckligt och fint att jag fick upp hoppet för kärleken! Det var så härligt, så underbart å det visade helt enkelt att det trots allt är kärleken som är livet!! Men som alla andra undrar jag; När händer det mig..? När har man turen att älska och bli älskad av en annan människa så oändligt mycket?!



Nu blir det "När jag hör din röst" å sedan läggdags.. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Emma Lindgren

jag håller med dig, kvällen gick väldigt fort! Men skojj var det :)

2009-11-10 @ 15:55:35
URL: http://emmamakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0