Tentan avklarad..

Jag vet inte var jag ska börja.. Får väl försöka att ta det från början :P
I fredags orkade jag inte plugga så mycket, trots att tentan var dagen efter. Men kändes som om att jag inte lärde mig nått hur mycket jag än försökte.. Så jag åkte till stan där jag mötte upp Jessica&Rikard som var här över helgen.. På kvällen kom de till mig å vi käkade Thaimat å kikade på idol å hade det väldigt mysigt.. När de åkte hem var det bara för mig att försöka sova, men det var inte så lätt. Var så nervös inför morgondagen.. Jag lyckades tillslut..

Jag sov väldigt oroligt under natten, så jag var inte alls så utvilad. Men jag käkade å allt sånt där man gör på morgonen å begav mig mot skolan vid 08.00-tiden.. När jag kom fram kände jag min och alla andra nervositet som tryckte ner luften.. Man kände verkligen av stämningen, helt sjukt vad alla var nervösa.. Jag hittade till salen jag skulle sitta i å lyckades komma ihåg numret på mitt bord..
När vi fick vända på tentapappret släppte nervositeten lite.. Jag började med uppgift 1, å ansåg att det var rätt lätt, men gjorde ändå bara halva när jag började tvivla på mina kunskaper. Så gick vidare till 2:an, den kände jag igen så jävla väl, å jag visste att jag hade läst om just sånna uppgifter påväg till skolan, men det kopplade inte för fem öre, så jag hoppade vidare till tredje uppgiften.. Den var väldigt mysko, så svår, en riktig funderare, jag jämför själva tänkandet med sannolikhetslära men det är inte riktigt så heller, så jag testade mig fram men kände mig inte alls säker, kändes som om att jag bara hittade på lite som jag själv tyckte.. Så den var jag inte heller nöjd med. Men så kom jag till fyran å den såg ut att vara en uppgift som jag hade hoppats skulle komma, för jag har verkligen nött i den typ av uppgift.. Jag kom halvvägs innan jag såg något som förvirrade mig, det var nått som var annorlunda å jag visste inte hur jag skulle göra.. Jag tänkte, men kom inte på något, å bestämde mig för att ge mig på nummer 5. Det var en bra uppgift, en som jag inte ens hade vågat hoppats på skulle komma, så den var jag ganska säker på att jag löste rätt, det var en b uppgift till den också, som jag var lite mer osäker på, men det var bara en poäng på den så jag chansade.. Sista uppgiften tyckte jag såg enkel ut i första anblicken, men så var inte fallet.. Jag kom aldrig fram till någon vettig lösning på den, kanske kan få ett poäng för att själva tänket var rätt.. Jag gick fram och tillbaka mellan uppgifterna, ettan löste jag ganska snabbt, efter mycket om och men fattade jag fyran och jag är ganska säker på att den också blev rätt..
Så ettan, fyran & femman är mina hopp! Om jag har klarat dem så borde jag ha klarat tentan.. Så jag ligger nog på gränsen. Jag hoppas att jag har klarat den, jag är så nöjd med att få lägsta godkända betyget, så länge jag är godkänd! Vi får svaret på torsdag, så jag måste vara nervös tills dess..

Jag satt på tentan i 4 timmar och 20 minuter, vi hade totalt 5 timmar på oss, så jag gick lite innan.. Jag var helt slut när jag gick ifrån salen så jag åkte raka vägen hem å kurerade mig. Jag mådde illa å frös.. Så jag tog en varm, skön dusch å la mig framför tvn.. Jag kände hur jag började slappna av å hur all nervositet sakta men säkert åkte ut ur min kropp. Var så skönt att äntligen slappna av, det hade jag inte gjort på 2 veckor.. Jag har varit så uppstressad över denna tenta, så det var så konstigt när den var förbi..
Efter ett tag kände jag mig piggare å det började vankas för fest :)


CaptainMorgan :)

Lovisa & hennes roomie kom först, sedan kom grabbarna grus å vi beställde lite käk.. Efter det gick det fort att fylla lägenheten :P Michel hade med sig ett helt gäng, vilket jag tyckte var väldigt roligt! Kring 21.00 kan jag nog med alla säkerhet lova att det var 25 pers här, å jag kände typ hälften :P Haha..! Det var mycket roligt, vi dansade, snackade, sjöng, ja allt! Jag lärde känna nytt folk å alla var så trevliga, vi hade så skojj! Så trevlig stämning, alla var på bra humör :) Det finns en massa bilder utlagda på fejjan :)
I omgångar drog vi till krogen, det blev ett ställe som heter The 90's.. Jag var lite skeptisk innan, men när vi kom dit så var det roligt :) De spelade en massa 90-tals musik å alla kunde texterna å sjöng med, det var röjj på dansgolvet å det var riktigt hett :P Jag hade så roligt, hela kvällen var så lyckad!! Lovisa, Johan & Marcos sov över hos mig, så jag slappa sova ensam också :) Tack alla för en underbar kväll!


Ni ser ju vilket röj det var :)

Igår var det en degarsöndag igen :P De är så mysiga, å jag är alltid så fnissig när jag är bakis :) Ofta kommer man in på roliga och intressanta samtalsämnen också, så jag gillar dessa söndagar!
Jag blev själv i några timmar innan AZ kom hem, jag skickade ett varnande sms till henne å berättade att jag inte orkat städa än :P Det var ju inte så vackert här inne, men jag hade bara inte orkat göra nått åt saken.. När hon kom skvallrades det om våra helger på olika håll :) Sedan blev det läggdags..

Idag var det tungt att gå upp.. Men jag pallrade mig till skolan ändå. När jag kom dit pluggade jag ingenting, jag hade inte självdiciplinen för det. Vi snackade mest om helgen. Å klockan 12 var det dags för en ny kurs; Datalab.. Det kommer nog inte vara en sån svår kurs, man kan hjälpas åt att lösa uppgifterna. Men däremot är jag såååå jäävla less på tekniska saker! De tycks inte vilja fungera i min närvaro. Först krachade hela internetsystemet, å ibland stängdes skiten ner av sig själv å bla bla bla.. Vet inte hur många gånger datatekninkern måsta hjälpa mig.. Stackarn måste väl tro att jag var där för att förstöra.. Jag tror att jag har en mystisk förmåga att förstöra eller haka upp elektronik, det var en sak vi kom fram till igår under en av de roliga samtalsämnena :P Jag får helt enkelt lära mig leva med det :P
När jag kom hem städade jag! Det gick ganska så snabbt ändå.. Så det var skönt..
AZ följde med mig å pantade burkarna, å jag handlade en massa mat, jag ska börja med GI-metoden.. Hittade en massa bra recept på nätet, så jag ska verkligen ge det en ärlig chans.. Idag har jag ätit en gos tonfiskröra med sallad :) Jag tror på det här, nu jävlar ska jag satsa för att komma i form!

Nu är det alldeles för mycket text här.. Så jag ska inte skriva nå mer.. Men jag återkommer imorron :)
Ha det fint!


Puss&Kram!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0