17 dagar kvar!!

Det har varit så mycket att göra ihelgen så jag har inte hunnit skrivit något.. Men i fredgas efter skolan så var jag, AZ & Rebecka på stan.. Vi lyckades hitta kläder till mig som jag skulle ha på Halloweenfesten :) Det blev en metallsilverklänning, med silverglittriga strumpbyxor, silverdiadem, silverörhängen, silverglitterspray, silverögonskugga, m.m.. Vet inte riktigt vad jag föreställde men jag sa att jag var en discokula eller något liknande :P Jag var utklädd iaf..!
När vi varit på stan i några timmar åkte vi hem, softade lite, lagade mat å sedan var det bara att hoppa in i duschen för mig. För klockan 20.45 skulle jag befinna mig inne på bion, på Hötorget :) Jag blev bjuden och vi såg på; This is it.. Den var väl sådär, jag visste ju att det bara skulle handla om hans repetioner å så, men trodde kanske ändå att den på något sätt skulle likna en film mer än en dokumentär. Men så var det ju inte, det som var intressant var väl att man fick se hur Michael Jackson betedde sig mot sina kollegor och dansare. Å han var inte annat än snäll, sa love och bless you typ hela tiden.. Å självklart spelades det BRA musik hela tiden :)
Efter bion blev det några öl på Metro (?) vid Sveplan :)

I lördags åkte jag till Elin & Alex vid 12.00-tiden.. Blev bjuden på mat som vanligt, å det var gott som vanligt.. När jag kom så låg både Elida&Alex å sov, de sov tråkigt nog större delen av tiden som jag var där. Men Elin var vaken å vi snackade om allt mellan väder och vind som vanligt :) Det gillas! När sömntutorna vaknade så visade det sig att Alex hade legat i sängen å tjuvlyssnat på våra samtal :P Hahaha.. Men det gör inget han får veta allt som vi pratade om ändå, det är så typiskt Alex bara :) Jag fick några kramar av Elida innan jag var tvungen att åka hemmåt igen..!
När jag väl var hemma så var jag försenad som vanligt :S :P Så jag fick skippa förfesten med de andra å göra iordning mig här hemma istället för att åtminstonde komma i tid till självaste festen :)
De hade pyntat å donat på Gröna Villan hela dagen, å det märktes kan jag lova, det var jättefint :S hemskt? eller vad man säger när det har pyntats till Halloweenfest..
Det fungerade som vanligt; man fick en fördrink, på botten av glaset stod sittplatsen, tror att jag hade nummer 64 (jämna nummer till tjejer och ojämna till killar, så att man alltid sitter varannan å på rätt sida), öl till förrätten som för övrig var tomatsoppa, snaps någonstans där emellan, 1 vinflaska delat på 3 till huvudrätten som var någon sorts köttfärspaj och PUNCH såklart till desserten som var havregrynsröra :S med vanlijsås.. Allt var mycket gott, å de bästa sångerna sjöngs å det var allmänt bra stämning :) Det är så roligt att gå på dessa sittningar, å man lär alltid känna nytt folk.. Speciellt de som man sitter brevid eftersom att det oftast inte är folk som man redan känner..
När middagen var överstökad blev det dans :) Vet inte riktigt hur länge vi dansade, jag glömde bort tiden helt. Men e iaf ganska så säker på att vi gick bland de sista :P Jag ville varken åka hem själv eller sova själv (AZ åkte spontant till Hudik samma kväll) så jag tvingade med lite folk hem till mig.. Lovisa, Johan & Lasse blev de lurade :P När vi kom hem lagade jag till lite nudlar, haha, det var det enda jag hade att bjuda på, men jag måste då säga att det var riktigt gott å jag tror att de andra också uppskattade det!

Söndagsmorgonen är nästan alltid samma som alla andra söndagsmorgnar.. Det blev att vi köpte pizza å kikade på; Dumpa honom.. Pizzan var otroligt god, filmen var ganska bra.. På eftermiddagen åkte mina sovkompisar hem och jag blev ensam igen.. Men det var rätt skönt ändå, startade AZ:s dator å började kolla på True Blood.. Å dom är jävligt bra!! Jag fastnar så lätt i serier, det här är inte bra.. Undra om man kan vara beroende av serier :S :P?
Men när klockan blev ca 21.00 var det bara för mig att dra in till centralen, jag skulle nämligen möta upp Vickan som skulle sova hos mig (yes, slapp alltså sova själv en till natt), när jag kom fram mötes jag av MASSA poliser! Tänkte att du har det hänt något hemskt, nått bombhot eller nått.. Mötte säkert 3 grupper av poliser med typ 10stycken i varje.. Fattade ingenting :S Jag som blir rädd så fort tänkte att jag verkligen hade hamnat på fel plats vid fel tillfälle.. Men jag vågade mig upp till självaste centralhallen, för att kolla på vilket spår Vickan skulle komma å då hörde jag en massa rop, skrik å fyllon.. Innan jag uppfattade vad de ropade stog jag som förstenad, alldeles för rädd för att röra mig :P Men sedan insåg jag att de ropade ord som; AIK, SM-GULD osv.. HAHA, då fattade jag att det var en massa fotbollsfans som hade sett matchen å tydligen så hade vi vunnit å det firades för fullt :) HAHA.. Snacka om vilken lättnad det blev för mig då.. Det var bra drag på hela stationen, ibland kändes det som om att en hel tunnelbana vällde ut med skrikandes AIK-are..
Jaja, jag lyckades iaf möta upp Vickan och vi åkte hem till mig.. Vi pratade om allt möjligt, men ganska snart insåg vi att det var läggdags..

Igår vad jag en dålig människa! Dålig, dålig, dåligt..! Jag pluggade inte ett skit! Jag orkade bara inte. Det kändes som världens jobbigaste grej att ta upp kollegieblocken så det blev aldrig av. Istället kikade jag på True Bloog, så nu har jag sett de 9 första avsnitten och som sagt serien är riktigt bra! Sedan kollade jag klart på säsong 2 av Weeds, det slutade ganska dramatiskt om man säger så, shit!
Men när alla serier var färdigtittade visste jag inte vad jag skulle göra.. Så då kom jag på att jag kunde läsa första boken ut Twilightserien; Om jag kunde drömma.. Jag har läst den och de andra tre förut, men det var ett tag sedan och dessutom är de så jävla bra!!! Film 2; New Moon, kommer ut på bio om 17 dagar, jag LÄNGTAR!!! Det vore nice om jag hann läsa ut andra boken (igen) också innan jag går på bion så att allt är färskt :)
Jag läste tills mina ögon inte kunde se längre.. Det blev alltså mer än halva boken innan jag somnade..

Nu när jag pratar om den blir jag så sugen på att gå å läsa, så jag ska göra det nu.. Sist jag slutade läsa var jag när Bella hälsar på The Cullens för första gången :)




Bye Bye!


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

hej vackra du..



vilket långt inlägg.. =)

Men du verkar iaf haft en trevlig helg och det är huvudsaken..



Jag har inte gett mig in i true blood eller twillght men det är väldigt många som säger att dem är bra..

Känns inte som om vampyrer är min sak.. Men jag ska inte säga så mycket om dem eftersom jag inte har sett nått..



Hoppas allt är bara bra med dig och att det gick bra i skolan fast du inte hade tagit upp blocken..

Men i mina ögon så är du alltid duktig!



Om du får tråkigt någon dag/ helg så vet du iaf vilken stad jag bor i.. Och du lovar jag dig att du slipper sova själv..

Här finns både bebis, nenne och jag.. ;o)



Pusssssss på dig min älskade vän

2009-11-04 @ 15:25:04
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Postat av: Emma Lindgren

jag ska nog också förösöka hinna läsa ut andra boken (igen) innan vi ser den på bio :D tack för att jag får följa med er! Puss

2009-11-04 @ 18:21:33
URL: http://emmamakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0