Bögvad med kuggfråge-tentorna..

Imorse gjorde jag som sagt övningstentan.. Det kändes som om att jag klarade 2 uppgifter helt men resten halvdant.. När jag försökte räkna ihop tänkbara poäng så blev det precis 12 :P Jag använde inge böcker eller nått, men planerade att kolla med de andra när jag kom till skolan för att se vad de hade fått för svar.. Innan jag åkte till skolan så gick jag faktiskt å solade :) Jag behöver lite sol i min tillvaro.. Det e så grått, kallt, trist å dessutom så mycket pluggande. Så det var väldigt skönt :)
När vi jämförde å diskuterade övningtentan på skolan så var mina uppskattade poäng ganska tänkbara.. Men vi gick igenom det vi inte hade klarat av å vi lyckades lösa hela tentan utan några större problem. Så jag har lärt mig tre-fyra viktiga detaljer idag. Det känns bra!
Resten av dagen gick åt till att plugga på gamla tentor som finns utlagda på nätet tillsammans med dess svar.. De var mycket svårare än övningstentan.. Det är olika personer som gör tentorna och man märker deras stil och val av frågor. Tentorna som Tamm har gjort är lättast, sen kommer Kinas å sist kommer Bögvads.. Bödvad har krånglat till sina frågor så att det svåra är att fatta vad uppgiften går ut.. Å självklart fick vi reda på att det är Bögvad som ska göra vår tenta!! All ork försvann i samma ögonblick som jag fick reda på det.. Det känns som om att han bara vill sätta dit en, han vill inte att man ska klara tentan, man ska lida genom hela skiten.. Åååå, vad irriterande! Det säger ju sig självt, vem fan heter Bögvad!?
Men men.. Jag får väl bita i det sura äpplet å tillbringa de två återstående dagarna till att plugga på hans gamla tentor då å hoppas på att man lär sig hur han fungerar..
Jag vill bara klara tentan, det känns som om att jag verkligen förtjänar det också! Har suttit nästan varje dag 9-15+timmar på kvällen å pluggat, å nu sista veckan har det varit minst 10 timmars pluggdagar.. Jag försöker mitt bästa å jag borde ju klara det.. Det är 12 poäng.. Så snälla!!
Idag var jag kvar på skolan till strax efter 18.00.. Det har varit rätt tomt hela dagen i huset eftersom att det inte är några föreläsningar på onsdagar.. Men efter 16.00 så var det verkligen dött, kändes som om att vi var de enda i huset..


Tentaplugg på hög nivå..

På fredagar har vi egentligen analysföreläsning, men tydligen så kommer vi inte ha det eftersom att vi har Algebratentan på lördag, det var ju snällt, för en gångs skull! Då har vi en till heldag som vi kan ägna åt algebra, å på fredag senast klockan 20.00 vill jag ha allt klart för mig.. Ska inte behöva plugga nå mer än så. För då tänkte jag titta på idol, å sedan ska jag sova så att jag är pigg och fräsch till klockan 09.00 på lördag morgon, för det är då det gäller :S !!

Förutom tentaplugg så händer det inte så mycket i mitt liv förtillfället.. Jag hinner inte med något annat.. När jag väl kommer hem lagar jag till någon lätt maträtt å sätter mig framför datorn eller tvn.. Hjärnan orkar inte mer än så..
Men på lördag efter tentan ska det festas :) Vi ska festa bort allt vi har lärt oss :P Hehe.. Nerå, men nästan.. Förfesten kommer såklart äga rum i denna underbara lya å sedan ska vi dra vidare till krogen.. Vet inte riktigt hur många som kommer än, men det blir då minst 10 pers iaf :) Det kommer bli riktigt trevligt! AZ åker hem till Gnarp imorron så hon behöver inte lida av vårt oväsen om en massa matematikbabbel heller :P
Föresten, nu när jag skrev AZ så kom jag på att jag måste berätta att hon fick veta vad hon fick på sin tenta igår, å hon fick AB, vilket är det högsta betyget :) Jag har helatiden trott att hon skulle få det, hehe, men det är då väldigt bra jobbat, så grattis till min begåvade roomie :)


Familjen Hägglunds ursöta hund Donna är ju också här å hälsar på :)

Imorgon måste jag försöka hitta till en återvinningsstation å krossa en massa glas.. Vi har hur mycket som helst som bara ligger i lägenheten å stökar ner. Mestadels är det vinflaskor.. Å om jag inte är helt ute å cyklar så kommer det vara ännu mer glaskross efter denna helg :P Jag sökte på internet å hittade en station som tydligen ska ligga typ 150-200 meter från lägenheten, så det borde inte vara några problem..

Näe, nu ska jag dra mig till sängen å läsa boken igen :) God Natt allesammans!
Puss&Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0