Funderingar

Idag har jag varit på skolan heeeeela dagen.. Började med den tidiga föreläsningen vilket var tur! Eftersom att de som gick på den sena sa att de inte hade fattat nått å jag hängde i stort sett med på allt vi gick igenom.. Så det var nice :) Mellan 16.30-17.30 var det PowerYoga som gällde.. Det var första gången som jag provade det å det var riktigt bra. En massa statiska rörelser så mina ben började skaka flera gånger, å jag känner nu att jag redan har träningsvärk i armarna.. You know I love it :)

Nu ikväll tänkte jag och AZ städa, men vi orkade inte.. Så det får bli på lördag innan festen istället.. AZ har lite feber vilket inte alls låter kul.. Jag hoppas verkligen inte att hon blir sjuk.. Inte denna helg.. Så vi får hoppas att hon kryar på sig inatt!

Imorgon kommer Isabelle hit :) Det kommer bli en så rolig helg, först NEW MOON imorron å sedan fest på lördag.. Det kan inte bli så mycket bättre..!

Jag googlade True Blood nyss och fick reda på att säsong 3 inte kommer ut fören i juni.. Dryyyygt!! Det var ju ett sånt spännande avslut sist.. Tur att jag har en massa andra serier att följa :P Men Entourage e också slut.. Så nu e det; Greys Anatomy, One Tree Hill, Heroes, Californication, Weeds & Gossip Girl :)

Idag fick jag höra att jag pratade mycket mer "norrländska" när jag pratade i telefon med mina systrar och att det lät fint :) Det var ju trevligt att höra! Så ibland är det en fördel att komma uppifrån, eller det är det faktiskt rätt ofta här i Stöckhölm :) Konstigt hur jag ändrar min dialekt undermedvetet.. Kanske kroppen själv vill ställa in sig i miljön.. Men jag vill då inte bli av med min norrländska, vill inte börja prata Stockholmska! Visst, endel ord kanske man kommer ta efter, det får jag nog räkna med, men jag ska då fortfarande prata som mig själv!

Nu måste jag börja dra mig till sängen.. Jag lägger inte upp nå bilder idag för det tog sån lång tid igår.. Nyss funderade jag över hur mycket man sover egentligen.. Fatta hur stor del av livet man bara sover och mister en massa tid.. Jag tycker att det är så konstigt när man tänker efter.. Typ en tredjedel av dygnet sover man bort.. Tänk vad mycket man hade hunnit göra om man inte behövde sova. Å om man inte behövde sova så borde man ju aldrig vara trött heller.. Åsså går det så fort när man sover.. Man kanske sover i 8 timmar å det känns inte ens som 5 minuter, när dagarna ibland kan gå så segt att 5 minuter känns som 1 timme.. Mm, djupa funderingar jag har såhär på kvällskvisten :P

God Natt nu! Pusselipusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0