Biljetterna är bokade :D !!



Detta inlägg kommer endast att ägnas åt New Moon!
Idag släpptes ÄNTLIGEN biljetterna.. Jag blev alldeles ivrig när jag fick reda på det, typ vid 08.30-tiden.. Jag ringde bla. å väcke Hanna för att höra om hon ville följa med, AZ ringde jag till strax innan hon skulle göra sin första tenta (som om att hon inte hade annat att tänka på lixom), letade nummer till folk, å allt möjligt..
När jag visste hur många det var som skulle med så gick jag upp till datorsalen i skolan å skulle boka, man vet ju fan inte hur fort biljetter går åt här!
Men tro på fan att det inte gick att gå in på sf.se.. Jag fick nå fel, alla andra sidor fungerade, men såklart inte den jag ville in på.. Otur! Vännerna sa åt mig att lugna ner mig, men hur ska man kunna göra det, jag ville ju verkligen gå på premiären..
Men de lyckades lugna ner mig, sa att inte hela världen var ett lika stort fan som jag.. Hehe.. Så jag satt kvar i skolan till typ 14.00 tror ja.. Lyckades till och med lösa lite uppgifter, men det var svårt, vi hade tack och lov en lång pratstund ägnad åt just detta underbara ämne :)

Väl hemma gick jag direkt in på hemsidan å här fungerade det, det var en otrolig lättnad! De enda som kunde följa med var jag, AZ & Emma.. Isabelle trodde först att hon kunde följa med, men såg att det hade blivit ändringar på schemat.. Så jag bokade bara för oss tre..
15 minuter senare ringer Isabelle upp å säger att hon har fixat så att hon kan vara ledig ändå, SHIT.. Jag hade ju redan bokat då, å det är ju inte helt säkert att det just fanns en plats kvar brevid oss längre, för platsantalet sjönk hela tiden..
Men jag gick in å skulle boka åt Isabelle, då var bara grejen den att jag inte kommer ihåg vilken rad vi satt på :S Hehe.. Men vi chansade, så för Isabelles skull får vi hoppas att hon får sitta brevid oss, när hon faktiskt kommer ända ner till Stöckhölm för att gå på bion :)

Det blev alltså på Söder, klockan 18.30, Salong 1!!! Ska bli så jäkla nice! I love this story! Längtar!



Jag har sett alla traillers, teasers m.m å jag bara älskar det! Lite synd att jag inte har kunnat hålla mig för nu känns det nästan som om att jag redan har sett hela filmen :P Hehe.. Fast det gör iofs inget, jag har ju sett Twilight minst 15 gånger redan.. Haha.. Å jag lessnar aldrig, snart kan jag varenda replik å så kommer det även bli med New Moon :)
Jag hoppas bara att jag får lite bättre känsla för varulvarna än vad jag har fått av det jag har sett på trailers.. Det ser lite för overkliga och tillgjorda ut. Jag vet att denna Twilight-serie räknas till typ science fiction eller nått, men jag tycker ändå att det mer är som drama.. Alltså jag tycker att de är mer verklighetstroget (trots att det handlar om vampyrer), å då förstör bilden av det litegranna när jag har sett dessa varulvar eftersom att de ser så himla tillgjorda ut! Men vi får se.. Det blir säkert en kanonfilm vilket fall :)

Jag har bara ca 50 sidor kvar av första boken nu.. Sen ska jag börja hugga in på tvåan igen.. Så jag borde hinna innan vi ska på premiären! HIHIHIHIHII! Det kommer bli so fucking nice!!!



Så nu ska jag läsa lite mer på denna bok, å sedan är det läggdags! Dröm sött allihopa! Å kolla på Twilight om ni inte har sett den, å sedan kommer ni måsta läsa boken också :)


Kommentarer
Postat av: Emma Lindgren

Tänkte bara tipsa dig om en bra sida (du kanske redan har sett den?) www.Robertpattinson.se Hon uppdaterar hela tiden med vad som är nytt, osv! ;P

2009-11-05 @ 15:27:54
URL: http://emmamakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0